خبرگزاری کار ایران

مدیر سرمایه‌گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی:

صدور مجوز ساخت ۵ پتروشیمی در قشم/ افزایش تولید «پروپیلن» وارد پتروشیمی ایران را نصف می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۶۲۴۶

مدیر سرمایه‌گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به صدور مجوز ساخت پنج طرح پتروشیمی در قشم، اعلام کرد: افزایش تولید «پروپیلن» واردات سالانه دو میلیارد دلاری محصولات پتروشیمی ایران را نصف می‌کند.

به گزارش ایلنا ، «شهرام رضایی» امروز در مراسم آغاز به کار سومین همایش تخصصی معرفی فرصت‌‎های سرمایه گذاری منطقه آزاد کیش در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی با بیان اینکه در حال حاضر به طور متوسط سالانه ۲ میلیارد دلار محصولات پتروشیمی و پلیمری وارد ایران می‌شود، گفت: در صورت افزایش ظرفیت تولید پلی پروپیلن واردات محصولات پتروشیمی به کشور نت خواهد شد.

مدیر سرمایه‌گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اعلام اینکه شروع به ویروس کرونا منجر به کاهش تقاضا برای مصرف برخی از محصولات پلیمری به ویژه محصولاتی که در تولید ظروف یک‌بار مصرف بسته بندی کاربرد رنگ شده است تاکید کرد کاهش برق برگزاری مراسم ها، گردهمایی‌ها و دورهمی‌ها کاهش تقاضا را در این بخش شکل داده و قطعاً در صورتی‌که کرونا در کشور شیوع پیدا نمی کرد با جهش بیشتری برای مصرف محصولات پلیمری روبرو می شدیم.

این مقام مسئول با اشاره به حرکت جهانی کشورهای نفت و گازخیز به سمت تکمیل زنجیره‌های ارزش از اتیلن پروپیلن و پلی پروپیلن تصریح کرد: افزایش تولید پلی پروپیلن به کشورهایی همچون عربستان و آمریکا افزایش یافته و شرکت ملی صنایع پتروشیمی سعی کرده در قالب شکل‌گیری سومین جهت توسعه از قافله افزایش تولید پروپیلن جهانی عقب نماند.

وی با اشاره به شکل‌گیری دو هاب پتروشیمی در عسلویه به ماهشهر از قشم به عنوان یکی از مناطق نام برد که پتانسیل و ظرفیت بالایی برای تبدیل به آب و کانون تولید محصولات پتروشیمی برخوردار است یادآور شد: گردش آب در سواحل جزیره قشم به گونه‌ای است که نیاز به لایروبی اسکله‌ها و سواحل ندارد و عملاً هزینه پهلودهی کشتی‌های غول پیکر در اسکله‌های قشم را به حداقل کاهش می‌دهد.

رضایی با اشاره به صدور پنج مجوز برای ساخت توسعه صنایع پتروشیمی در جزیره قشم با محوریت تکمیل زنجیره ارزش متانول تاکید کرد قطعاً هاب آینده صنعت پتروشیمی کشور بوده به طوری‌که مطالعات جامع شکل گیری صنایع پتروشیمی در بزرگترین جزیره خلیج فارس تکمیل و برای اجرا ابلاغ شده است.

مدیر سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر اینکه شکل گیری هاب پتروشیمی در شمال جزیره قشم «سلخ» دارای پیوست زیست محیطی است، تبیین کرد: تاکنون پنج طرح با ظرفیت تولید 6 میلیون و 760 هزار تن تولید محصولات با هدف تکمیل زنجیره ارزش متان و متانول در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز