خبرگزاری کار ایران

وزیر جهاد کشاورزی؛

آغاز به کار ۳۲ استودیوی مجازی کشاورزی/ افزایش تولید شیر خام به ۱۲ میلیون تن تا پایان دولت دوازدهم

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۵۴۵۱

وزیر جهاد کشاورزی از آغاز به کار 32 استودیوی آموزش کشاورزی در فضای مجازی خبر داد و گفت: تا پایان دولت دوازدهم، میزان تولید شیر خام را به 12 میلیون تن می‌رسانیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، کاظم خاوازی در مراسم افتتاحیه پروژه‌های کشاورزی به مناسبت دهه فجر که با حضور رئیس جمهور در حال انجام است، با اشاره به جمعیت عظیم خانواده کشاورزی در کشور اظهار داشت: 4 میلیون و 100 هزار نفر جمعیت خانواده بزرگ کشاورزان در ایران هستند که سهم مهمی در تامین امنیت غذایی دارند.

وی ادامه داد: کشاورزان ما می‌توانند الگویی برای سایر کشاورزان کشورهای جهان باشند چراکه در شرایط بسیار سخت تولید و امنیت غذایی کشور ما را تامین می‌کنند.

خاوازی با تاکید بر اینکه تولید محصولات کشاورزی در کشور می‌توانند به چهار برابر افزایش پیدا کند، افزود: برای رسیدن به این میزان تولید نیاز به آموزش و افزایش آگاهی کشاورزان داریم که در این راستا طرح‌هایی را امروز افتتاح خواهیم کرد.

وزیر جهاد کشاورزی از جمله این طرح‌ها را 32 استودیو برای آموزش مجازی کشاورزان عنوان کرد.

خاوازی تصریح کرد: آموزش از طریق فضای مجازی می‌تواند شرایطی را فراهم کند که کشاورزان در دورترین مناطق کشور به دستاوردهای روز دنیا دسترسی پیدا کنند.

وی توسعه بخش کشاورزی در دوره دولت یازدهم و دوازدهم را قابل توجه دانست و گفت: در سال 92 سطح گلخانه‌ای کشور 8000 هکتار بود که امروز به 21 هزار هکتار افزایش یافته و پیش بینی ما این است که تا ماه‌های پایانی دولت به 25 هزار هکتار افزایش یابد.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: همچنین میزان تولید شیر از 8.3 میلیون تن به 11.3 میلیون تن رسیده است که تا چند ماه آینده میزان تولید آن به 12 میلیون تن افزایش خواهد یافت.

خاوازی از آغاز به کار 372 طرح گلخانه‌ای در روز جاری با دستور رئیس جمهور خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز