خبرگزاری کار ایران

افتتاح ایستگاه سنجش آلاینده‌های هوا در جنوب تهران/جلوگیری از انتشار 22 هزار تن آلاینده در سال

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۳۵۱۶

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران از افتتاح ایستگاه سنجش آلاینده های هوای محیطی و هواشناسی جنوب تهران در شهرداری باقرشهر خبر داد و گفت: هوای جنوب پایتخت را داریم.

به گزارش ایلنا از پالایشگاه تهران؛ حامد آرمان فر با اعلام این خبر  اظهار داشت: اندازه گیری پارامترهای CO، SO2، NO2،O3 ،BTEX ، PM2.5  و PM10 در کنار سنجش سرعت و جهت باد، فشار و دمای هوا و همچنین رطوبت نسبی را می‌توان از مهم‌ترین اهداف این پروژه برشمرد.

آرمان فر با تاکید بر رعایت الزامات زیست محیطی در شرکت پالایش نفت تهران افزود: پروژه طراحی، نصب و اجرای ایستگاه سنجش آلاینده های هوای محیطی جنوب تهران بالغ بر 432 هزار یورو که به همراه بخش ریالی آن در مجموع (به قیمت به روز شده) 150میلیارد ریال برای شرکت پالایش نفت تهران هزینه به همراه داشت.

وی در ادامه تاکید کرد: تجهیزات استفاده شده در این ایستگاه سنجش آلاینده های هوای محیطی و هواشناسی جنوب تهران از جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا برخوردار بوده که دارای گواهینامه های کیفیت و تائیدیه عملکرد از موسسه MCERT کشور انگلستان، موسسه TUV RHEINLAND کشور آلمان و سازمان EPA کشور آمریکا است. تکنولوژی بکار رفته در این ایستگاه، برای اندازه گیری آلاینده ها با دقت بسیار بالاست، به‌طوری که در پایش گازهای آلاینده و ذرات معلق در هوای محیط از روش های روز دنیا استفاده می کند.

آرمان فر در خاتمه با اشاره به جایگزینی سوخت گاز طبیعی و قطع کامل سوخت مایع در بویلرها و کوره های شرکت تصریح کرد: تداوم تولید محصولات سبز (نظیر گازوئیل یورو ۴ به میزان ۱۳ میلیون لیتر در روز، نفت سفید کم گوگرد به میزان ۵ میلیون لیتر در روز، بنزین پاک به میزان ۷ میلیون لیتر در روز و گوگرد گرانوله) که باعث جلوگیری از انتشار سالانه ۴۵ هزار تن گوگرد به هوا شده و همچنین اجرای طرح خلاقانه جایگزینی مولد برق با بخار آب به مولد برق با گاز طبیعی که باعث افزایش ۹ درصدی راندمان واحد توربین های گازی و ممانعت از انتشار آلایندگی به میزان ۲۲ هزار تن در سال شده است از دیگر دستاورد های محیط زیستی شرکت پالایش نفت تهران در سالهای اخیر می باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز