خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

چوب لای چرخ دولت می‌گذارند/ چرا مراکزی که تولید ندارند همچنان بودجه دارند؟/ نمی‌خواهند دولت در مورد برجام مذاکره کند

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۳۲۷۷

یک کارشناس انرژی خطاب به نمایندگان مجلس خاطرنشان کرد: اهداف نهفته خود را آشکار کنید بگویید که می‌خواهید در دولت سیزدهم چه کسی رییس جمهور باشد؟ اگر قصد تداوم تحریم است راه‌حل آن را هم بدهید چرا چوب لای چرخ دولت می‌گذارید تا در این شش ماه نه بتواند در مورد برجام مذاکره کند و نه شرایط بحرانی کشور را اداره کند.

محمود خاقانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با اشاره به رد شدن کلیات بودجه 1400 توسط مجلس اظهار داشت: مجلس یازدهم در واقع جانشین مجلس هفتم شده و عملکردی شبیه آن دوره را دارد در آن زمان هم آخرین سال دولت هشتم بود که بودجه تقدیم مجلس شد که طبق برنامه چهارم قرار بود قیمت بنزین با درصدی در طول سال‌های آینده افزایش یافته و یارانه سوخت حذف و به بخش بهداشت و آموزش هدایت شود.

وی افزود: اگر بودجه دولت هشتم در مجلس هفتم تصویب می‌شد امروز دانش آ‌موزان از تحصیل بازنمی‌ماندند و با تکنولوژی روز درس می‌خواندند و هم اینکه کمبود تخت آی سی یو نداشتیم اما نمایندگان مجلس هفتم با توجه به اهداف سیاسی بودجه را تصویب کردند زیرا می‌خواستند دولت نهم را خودشان به دست بگیرند.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه ما همان زمان هم به نمایندگان اعلام کردیم که اقتصاد انرژی کشور 20 ساله است نه دو ساله، گفت: آن زمان طرحی دادند تحت این عنوان که قیمت‌ها تثبیت شود و نرخ 80 تومان را برای بنزین تثبیت کردند بعد که دولت نهم را به دست آوردند همان مجلس اولین بودجه نهم را به نحوی تصویب کرد که درآمدها به نفت وابسته شد.

وی گفت: زمانی که در آذر 96 روحانی بودجه سال 97 را تقدیم مجلس می‌کرد گفت: ما می‌خواهیم بودجه شفاف شود، 25 درصد نقدینگی در دست سه گروه است از رهبری نیز کمک خواسته شد که ایشان نیز اعلام کردند باید با این قضیه مبارزه شود که منجر به اغتشاشات دی‌ماه 96 شد و این علامت را به ترامپ داد که در اردیبهشت 97 از برجام خارج شود.

خاقانی خطاب به نمایندگان مجلس خاطرنشان کرد: اهداف نهفته خود را آشکار کنید بگویید که می‌خواهید در دولت سیزدهم چه کسی رییس جمهور باشد؟  اگر قصد تداوم تحریم است راه‌حل آن را هم بدهید چرا چوب لای چرخ دولت می‌گذارید تا در این شش ماه نه بتواند در مورد برجام مذاکره کند و نه شرایط بحرانی کشور را اداره کند.

وی مدعی شد: مجلس با طرح موضوعاتی که واکسن کرونا را از کجا بخریم یا نخریم و یا مشکلاتی که بر سر راه تحصیل دانش آ‌موزان پیش می‌آید قصد ایجاد بحران در دولت را دارد.

وی خاطرنشان کرد: باید بگویید دلیل سقوط بورس چیست؟ چه کسانی در بورس این توان اقتصادی را دارند که هر روز شاخص به دست آنها بالا و پایین می‌رود و یا اینکه نرخ دلار را با شایعه‌سازی هر روز تغییر می‌دهند.

این کارشناس اقتصادی گفت:‌ مجلس تصمیم دارد به مردم اعلام کند که رییس جمهور یک سردار نظامی است حال که  ریاست مجلس یک سردار نظامی است و به اطلاعات دسترسی دارد چرا کسانی را که در اقتصاد اختلال ایجاد می‌کنند لو نمی‌دهند.

وی گفت: مجلس یازدهم که با رای قابل قبول و نه اکثریت مردم روی کار آمده قرار بود یک مجلس انقلابی باشد که نسبت به حل مشکلات اقتصادی اقدام کند اما این گونه نیست. چرا به مراکزی که تولید ندارند همچنان بودجه داده می‌شود اکنون بار سنگین اداره کشور روی دولتی است که خیلی از نهادها دنبال این هستند که مردم را از رییس جمهور کنونی مایوس و ناامید کنند.

وی یادآور شد:‌ زمانی که خط فکری قوه مجریه، مقننه و قضاییه هم‌شکل باشد ابزار نظارتی کندتر خواهد شد.

وی گفت: در دولت نهم و دهم نیز به همین شکل عمل شد که منجر به فساد شد اگر این گونه نبود مشخص می‌شد که 800 میلیارد دلار درآمد نفتی در دولت نهم و دهم کجا رفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز