خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد اجرای فرمان امام در گفت‌وگو با ایلنا:

دولت یک روز هم در واردات واکسن تعلل نکند/ هیچ کشوری به صورت رسمی درخواستی برای واکسن ایرانی نداده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۳۰۹۸

رئیس ستاد اجرای فرمان امام اظهار داشت: بهتر است تا هرچه سریعتر واکسن وارد شود تا ایمنی در کشور بالا برود و شاهد کاهش مرگ و میر باشیم، فوت هموطنانمان به دلیل تاخیر در واردات واکسن توجیه ندارد.

محمد مخبر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در واکنش به واردات واکسن اظهار داشت: دولت یک روز هم در واردات واکسن تعلل نکند.

وی ادامه داد: بهتر است تا هرچه سریعتر واکسن وارد شود تا ایمنی در کشور بالا برود و شاهد کاهش مرگ و میر باشیم، فوت هموطنانمان به دلیل تاخیر در واردات واکسن توجیه ندارد.

رئیس ستاد اجرای فرمان امام تاکید کرد: با وجود اینکه تولیدکننده واکسن کرونا در داخل هستیم اما هیچ مخالفتی با واردات آن نداریم.

همچنین مخبر در حاشیه برنامه طرح اشتغالزایی برای 40 هزار بانوی ایرانی (مراسم بانوی برکت) تصریح کرد: هنوز تاکنون هیچ کشوری به صورت رسمی درخواستی برای پیش‌خرید واکسن کرونای ایرانی نداده و اولویت ما هم برای داخل کشور است.

وی با بیان اینکه الحمدلله فرایند تولید با حمایت الهی و حمایت‌های امام زمان شروع کرده‌ایم و در حال حاضر نتایج خوبی به دست آمده، گفت: اخیرا تمام دنیا نگران جهش‌های ویروس کرونا هستند و با توجه به بحث ویروس‌های جهش‌یافته انگلیسی و سایر انواع آن، نگرانی‌هایی بین مردم ایجاد شده اما واکسن تولید شده توسط مجموعه ستاد اجرایی فرمان امام برای ویروس جهش یافته هم موثر بوده و تست‌ها نشان داد که این واکسن توانست ویروس‌های جهش یافته را هم از بین ببرد.

رئیس ستاد اجرای فرمان امام از آغاز تزریق واکسن از فروردین ماه خبر داد و خاطرنشان کرد: با تایید وزارت بهداشت و اتمام دوره‌های تست انسانی، تزریق واکسن کرونای ایرانی را از فروردین ماه آغاز می‌کنیم.

مخبر با بیان اینکه واکسن کرونا را از سه مسیر دنبال می‌کنیم و یکی از آنها به مرحله تست انسانی رسیده است، بیان داشت: خوشبختانه تاکنون واکسن کرونا برای هیچیک از افراد در مرحله تست، عوارضی نداشته است و تاکنون بدون عارضه مراحل طی شده است و این موضوع را هم ناظران و نمایندگان وزارت بهداشت تایید می‌کنند.

وی تاکید کرد: فعلا درباره صادرات واکسن تصمیمی نگرفته‌ایم و به داخل کشور فکر می‌کنیم. طبیعتا مازاد نیاز داخل را صادرات خواهیم کرد.

رئیس ستاد اجرای فرمان امام گفت: بزودی با تایید وزارت بهداشت، مجموعه تولید واکسن کرونا با ظرفیت دو الی سه میلیون دوز در روز افتتاح می‌شود و در فاز بعدی که اردیبهشت ماه است خط تولید با ظرفیت روزانه 12 میلیون دوز به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز