خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در گفت‌وگو با ایلنا:

همتی هم در مقابل خودروسازان سر تعظیم فرود آورد/ چرا همه ما باید تاوان خودروسازان را بدهیم؟

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۲۸۴۲

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو اظهار داشت: آقای همتی تنها کسی بود که جلوی این فضا ایستاده بود که او هم در مقابل این غول عظیم صنعتی سر تعظیم فرود اورد.

مهدی دادفر در گفت‌وگو با ایلنا در مورد احتمال اخذ مالیات از خودروهای وارداتی گفت: سازمان مالیات دستورالعملی نوشته که طبق آن از خودروهای بالای یک میلیارد تومان مالیات سالیانه گرفته می‌شود. به هرحال وقتی نمی‌توانید بازار را کنترل کنید باید از المان‌های کاهنده انگیزه برای داشتن یک خودروی خوب استفاده کنید. مثل این است که دولت اعلام کند از فردا هرکسی که ساعت با مارک خاصی ببندد باید به دولت پول پرداخت کند، مردم دیگر از آن ساعت استفاده نمی‌کنند.

وی افزود: اگر مجموع خودروهای خانواده ارزشی بیش از یک میلیارد تومان داشته باشد درصدی را مالیات باید بدهند و اگر این ارزش بیشتر شود، درصد مالیات نیز افزایش می‌یابد.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در ادامه تصریح کرد: این طور نیست که این مالیات روی خودروهای جدید بسته شود بلکه خودروهایی که از قبل هم در اختیار افراد بوده مشمول این مالیات می‌شود، وقتی اصل بر این قرار می‌گیرد که تولیدکننده باید حمایت شود و تولیدکننده هم نمی‌تواند به خوبی تولید کند، کاری می‌کنند که دیگر کسی خودرو سوار نشود.

وی با اشاره به وام اعطایی به خودروسازان خاطرنشان کرد: آقای همتی که محکم ایستاده بود و می‌گفت چرا باید جور خودروسازی داخلی با این میزان زیان را بکشیم،  تصمیم گرفت به خودروسازها پول بدهد. یک بازدید از شرکت خودروساز داشتند و بعد از آن گفتند که به خودروسازان 5 هزار میلیارد تومان وام می‌دهند. اگر در کشور پول نیست این چه کاری است؟ تاوان خودروسازان را همه باید بدهیم؟ آقای همتی تنها کسی بود که جلوی این فضا ایستاده بود که او هم در مقابل این غول عظیم صنعتی سر تعظیم فرود اورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز