خبرگزاری کار ایران

معاون گمرک در گفت‌وگو با ایلنا:

آغاز واردات موز به شرط صادرات سیب/ ۶۰ کامیون موز از مرز بازرگان ترخیص شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۲۸۲۱

معاون گمرک از ترخیص کامیون‌های حاوی موز از گمرکات مرزی خبر داد.

مهرداد ارونقی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا از ترخیص ۶۰ کامیون حاوی موز از مرز بازرگان خبر داد و گفت: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته از گمرکات مرزی به ویژه گمرک بازرگان، در حال حاضر کانتینر موز معطلی برای انجام تشریفات گمرکی یا ترانزیت آن به گمرکات داخلی وجود نداشته و نسبت به ترخیص کامیون‌های حاوی موز در گمرک بازرگان با رعایت مقررات مربوطه اقدام شده است.

وی افزود: با توجه به تمدید ثبت سفارش‌های صادره از سوی وزارت صمت و تایید منشا ارز توسط بانک‌های عامل نسبت به استعلام برای اطمینان از نحوه ترخیص این کالا، اقدام شد که وزارت صمت در پاسخ استعلام گمرک، با توجه به تایید منشا ارز توسط بانک عامل، حقوق مکتسبه‌ای که برای صاحبان کالا ایجاد شده و صادرات سیب و واردات موز در قبال آن، موافقت کرده و مراتب بلامانع بودن ترخیص کالا به گمرک اعلام شده است.

معاون گمرک ایران ادامه داد: در جلسه اخیر کارگروه تنظیم بازار هم موضوع دپوی کامیون‌های حاوی موز در گمرکات مرزی کشور و لزوم تعیین تکلیف این کامیون‌ها مطرح شد و نهایتا با مصوبه این کارگروه اجازه ترخیص موزهای وارد شده و دپو شده در گمرکات و محموله‌های آتی به شرط صادرات سیب و تایید منشا ارز حاصل از صادرات تصویب و ابلاغ شده است.

ارونقی تاکید کرد: بنابراین واردکنندگان می‌توانند در قبال صادرات سیب در سال جاری، نسبت به اخذ موافقت وزارت صمت و با تایید منشا ارز حاصل از صادرات، مانند گذشته به واردات موز اقدام کنند.

ارونقی اظهار داشت: به نظر می‌رسد با تصمیم اتخاذ شده و پیگیری‌های انجام شده برای ترخیص موزهای دپو شده پشت مرز و گمرکات مرزی و توزیع این کالا در سطح کشور شاهد کاهش قیمت آن در روزهای آتی در بازار باشیم.

وی ادامه داد: تاکنون از مرز بازرگان بیش از ۶۰ کامیون موز ترخیص شده و در صورت مراجعات صاحبان کالا و به شرط رعایت مقررات اشاره شده ، این روند ترخیص ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز