خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان گمرک در گفت‌وگو با ایلنا:

صاحب ۳۲۰ تن گوشت مغولی به دلیل مشکلات بانکی قادر به ترخیص نشد/ تحویل ۴۰ تن برای مصرف ثانویه

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۲۳۲۱

معاون سازمان گمرک گفت: 40 تن از گوشت فاسد مغولی برای مصرف ثانویه تحویل شد.

مهرداد ارونقی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره موضوع ترخیص ۳۲۰ تن گوشت پس از ۷ سال  اظهار داشت: این میزان گوشت در اسفند ماه سال ۱۳۹۲ از مسیر منطقه ویژه سرخس وارد می‌شود اما به دلایلی ترخیص نمی‌شود تا اینکه ۵ ماه بعد این محموله - که از مغولستان وارد کشور شده - در لیست کالاهای متروکه قرار می گیرد.  

وی ادامه داد: اظهارنامه متروکه به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی ارسال و پس از تقاضای صاحب کالا برای درخواست برگشت یا اعاده اظهارنامه، طی مکاتبه با سازمان اموال تملیکی اظهارنامه عودت می‌شود؛ متعاقب این امر، به دلیل عدم اقدام صاحب کالا برای تعیین تکلیف موضوع، دوباره اظهارنامه متروکه تنظیم و به سازمان ارسال می‌شود.

معاون سازمان گمرک با بیان اینکه از سال ۹۳، سازمان از تحویل کالا با توجه به موارد عنوان شده توسط آن مرجع خودداری می‌کند، گفت: پس از چندین سال و با توجه به پیگیری مرجع قضایی و صدور دستور مربوطه در این خصوص، کالا با نظارت سازمان دامپزشکی جهت مصرف ثانویه از چند روز پیش توسط سازمان درحال تحویل است.

ارونقی از تحویل ۴۰ تن از این محموله ۳۲۰ تنی خبر داد و گفت: دلیل عدم ترخیص اولیه، مشکلات ارائه شده از سوی صاحب کالا از جمله مشکل بانکی بوده اما پس از عودت از سازمان و عدم تایید دامپزشکی به دلیل اتمام تاریخ مصرف، شرکت باید کالا را مرجوع می‌کرده و در این خصوص اقدامی انجام نشده که نهایتاً تصمیمات اعلامی اتخاذ و بدین نحو اقدام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز