خبرگزاری کار ایران

آرامکو بخش بیشتری از سهامش را واگذار می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۲۲۸۱

ولیعهد عربستان سعودی اعلام کرد که شرکت سعودی آرامکو بخش بیشتری از سهام خود را واگذار می‌کند.

به گزارش ایلنا از رویترز، محمد بن سلمان روز پنجشنبه (نهم بهمن‌ماه) اعلام کرد که شرکت بزرگ نفتی سعودی آرامکو  بخش بیشتری از سهام خود را می‌فروشد.

آرامکو، بزرگ‌ترین شرکت نفت جهان در اواخر سال ۲۰۱۹ عرضه اولیه سهام خود را که بزرگ‌ترین عرضه اولیه سهام در دنیا بود، به پایان رساند و ۲۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار کسب کرد و با فروش بیشتر سهام درآمد خود را به ۲۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار رساند.

درآمد فروش سهام آرامکو به صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان منتقل شد تا صرف تغییر اقتصاد عربستان و دور شدن آن از درآمدهای نفتی شود.

ولیعهد عربستان در کنفرانس سرمایه‌گذاری آینده عربستان گفت: آرامکو در سال‌های آینده سهام بیشتری می‌فروشد و درآمد آن به صندوق سرمایه‌گذاری عمومی منتقل می‌شود.

وی افزود: دارایی این صندوق در داخل و خارج عربستان سرمایه‌گذاری می‌شود.

رئیس صندوق سرمایه‌گذاری عربستان در این باره اظهار کرد: احتمال فروش بیشتر سهام آرامکو در آینده در صورت مساعد بودن شرایط بازار وجود دارد. ارزش سهام آرامکو روز پنجشنبه ۰.۱۴ درصد کاهش یافت و به ۳۷ ریال و ۷۵ هلاله (۹ دلار و ۲۶ سنت) رسید و ارزش شرکت آرامکو را به یک تریلیون و ۸۶۰ میلیارد دلار رساند.

اقتصاد عربستان در سال گذشته میلادی ضربه سختی از بحران کرونا و قیمت کمتر نفت خورد، همچنان نیمی از درآمد عربستان از فروش نفت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز