خبرگزاری کار ایران

امیرمکری در جمع خبرنگاران:

پروازهای عبوری از آسمان ایران نصف شد/ بدهی ایرلاین‌های خارجی افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۲۱۹۰

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها گفت: از 800 پرواز عبوری قبل از کرونا به 450 پرواز رسیده‌ایم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، سیاوش امیرمکری در مراسم افتتاح پروژه‌های هوانوردی و عمرانی با فرودگاه مهرآباد به ارزش دو هزار میلیارد ریال اظهار داشت: همزمان با آغاز دهه فجر پروژ‌های ارزشمندی که نشانگر خودباوری و تخصص نیروهای متعهد داخلی است به افتتاح می‌رسد و شاهد حرکت مهمی در جهت افزایش ایمنی پروازها و افزایش ظرفیت فرودگاه مهرآباد هستیم.

وی با اشاره به افتتاح یکی از پروژه‌های مهم فرودگاه مهر‌آباد گفت:‌ یکی از این پروژه‌های مهم که بیش از یک سال نیروهای متخصص برای آن وقت گذاشتند راه‌اندازی سیستم سوئیچینگ برج مراقبت فرودگاه مهر‌آباد است که می‌تواند نقش بسیار مهمی در افزایش ایمنی و سلامت پروازها در شرایط بسیار سخت داشته باشد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران افزود: همچنین تا پایان سال جاری آشیانه تعمیراتی فلات چک به بهره‌برداری می‌رسد و پروژه‌هایی که در ترمینال چهار، شش و دو به افتتاح خواهد رسید.

امیرمکری تاکید کرد: بهسازی باند 29 چپ فرودگاه مهرآباد سال آینده کلید می‌خورد که یکی از پروژه‌های مهم این فرودگاه محسوب می‌شود.

وی با اشاره به کاهش پروازهای عبوری از آسمان ایران به دلیل شیوع ویروس کرونا و هدف‌گذاری دشمنان برای کاهش سهم ایران در این بخش گفت: پیش از کرونا میزان پروازهای عبوری بین 750 تا 800 پرواز بود که پس از این اتفاقات به 130 پرواز عبوری در روز رسید.

وی ادامه داد: با عادی شدن روابط بین الملل و افزایش انجام پروازها، پروازهای عبوری به 400 تا 450 پرواز در روز رسیده است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوربری هوایی ایران ادامه داد: طبق پیش بینی یاتا و ایکائو به مرور پروازها به حالت عادی برمی‌گردد و شاهد افزایش پروازهای عبوری خواهیم بود.

همچنین امیرمکری با اشاره به کاهش شدید عملیات هوانوردی در دوران کرونا اظهار داشت: شرکت‌های هواپیمایی داخلی با کاهش شدید پروازها روبرو شدند اما وضعیت درحال بهبود است.

امیرمکری ادامه داد: نهایت همکاری با شرکت‌های هواپیمایی داخلی را داریم تا در این شرایط سخت فشار مضاعفی به آنها وارد نشود.

وی با بیان اینکه پروازهای خارجی هم به شدت کاهش یافته است گفت: همین موضوع باعث افزایش حجم بدهی شرکت‌های هواپیمایی خارجی شده است.

طبق گفته امیرمکری بدهی شرکت‌های خارجی در حال افزایش است و نسبت به ارقام سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز