خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو؛

افتتاح ۴۷۷۶ میلیارد تومان طرح؛ در سی و نهمین هفته از پویش/ تنازعات آبی استانی کاهش می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۲۰۹۵

وزیر نیرو اظهار داشت: در بخش آب و برق علاوه بر پروژه‌های ساخت و سازی پروژه‌های سازوکاری نیز در دستور کار قرار گرفته است. هر چند به طور مستقیم ساخت سد و نیروگاه نداریم اما این پروژه‌ها منجر به تسهیل امور، افزایش راندمان، کاهش بوروکراسی و افزایش خدمات رسانی شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، رضا اردکانیان در سی و نهمین هفته پویش # هر هفته الف – ب – ایران اظهار داشت: امروز در سی و نهمین هفته از پویش در دو استان مرزی خراسان شمالی و کردستان چهار هزار 776 میلیارد تومان طرح با حضور ویدئوکنفرانسی رییس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: در راستای این طرح‌ها یک سد مخزنی در  کردستان به افتتاح می‌رسد که چهل و نهمین سد مخزنی در دولت تدبیر و امید است و تا پایان دولت به رقم 57 سد افزایش می‌یابد و این به این معنا است که طی هشت سال گذشته هر 50 روز یک سد مخزنی ملی به بهره‌برداری رسیده است.

وزیر نیرو همچنین گفت: یک تصفیه‌خانه آب در سقز نیز به بهره‌برداری می‌رسد که 140 هزار نفر از جمعیت را تحت پوشش قرار می‌دهد. این تصفیه‌خانه چهلمین تصفیه‌خانه آب است که تا پایان دولت این تعداد به 56 تصفیه‌خانه خواهد رسید. محاسبات نشان می‌دهد که هر دو ماه یک بار یک تصفیه‌خانه به بهره‌برداری رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: یک تصفیه‌خانه فاضلاب نیز در کامیاران برای 87 هزار نفر به بهره‌برداری خواهد رسید که هفتاد و هفمین تصفیه‌خانه فاضلاب طی دولت تدبیر و امید است و این عدد تا 101 تصفیه‌خانه فاضلاب تا پا یان دولت افزایش خواهد یافت و به این ترتیب به طور متوسط هر ماه یک تصفیه‌خانه فاضلاب به بهره‌برداری رسیده است و این در حالی است که در ابتدای انقلاب فقط چهار تصفیه‌خانه فاضلاب در کشور داشتیم.

اردکانیان با اشاره به بهره‌برداری از واحد سوم نیروگاه بخار شیروان گفت: با افتتاح این واحد تاکنون 17 هزار و 600 مگاوات به ظرفیت نیروگاهی کشور اضافه شده و تا پایان دولت این رقم به 20 هزار مگاوات می‌رسد. به این معنا که هر سال 2500 مگاوات به ظرفیت نیروگاهی کشور اضافه شده است.

وی در ادامه گفت: در بخش آب و برق علاوه بر پروژه‌های ساخت و سازی پروژه‌های سازوکاری نیز در دستور کار قرار گرفته است. هر چند به طور مستقیم ساخت سد و نیروگاه نداریم اما این پروژه‌ها منجر به تسهیل امور، افزایش راندمان، کاهش بوروکراسی و افزایش خدمات رسانی شده است.

مقام عالی وزارت نیرو تاکید کرد: بعد از یکپارچه شدن آبفای شهری و روستایی ساختار جدید در امور آب ابلاغ شد و مدیریت منابع آب و معاونت امور آب یکپارچه شد و به این ترتیب برای 9 رودخانه اصلی کشور مدیریت حوزه آبریز داریم.

وی ادامه داد: در این مدیریت یکپارچه و مشارکتی دستگاه‌های مختلف از جمله وزارتخانه‌های نیرو، صمت، کشاورزی، کشور و سازمان حفاظت محیط زیست، مجموعه‌های مردم نهاد حضور دارند و نوید این را می‌دهد که در آینده از سطح تنازعات آبی استانی فاصله می‌گیریم و در اجرای طرح‌ها تمرکززدایی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز