خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

بزرگترین مشکل فعلی نبود تقاضا و ضبط تضامین است/ بازار عراق و سوریه را تقدیم ترکیه کردیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۲۰۶۴

رییس هیات داوری انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران با بیان اینکه ما هنوز در گذشته غرق هستیم و فکر آینده را هم نکردیم، تاکید کرد: دغدغه بزرگ ما باید آینده باشد. متاسفانه هیچ‌کاری نتوانستیم انجام دهیم. در این چند ساله در بحران بودیم و هیچ‌وقت در شرایط باثبات نبودیم.

امیرهوشنگ کاوه‌زاده در گفت‌وگو با ایلنا، درباره نشستی که انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران با کارگروه اقتصادی قوه‌قضاییه و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید داشت، اظهار داشت: در این نشست درباره مشکلات تولیدکنندگان صحبت و قرار شد خواسته‌ها و مطالبات انجمن پیگیری شود.

وی ادامه داد: درباره قانون استفاده حداکثری از توان داخلی تولید هم اقداماتی در سیستم انجام گرفته و روند رو به بهبودی در حال انجام است که بتوانند از آن حداکثر قانون استفاده کنند و تولیدکنندگان با خیال راحت‌تری بتوانند به ادامه کار بپردازند.

رییس هیات داوری انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران با بیان اینکه به قرارداد تیپ هم اشاره شد، گفت: حاضرین در این جلسه معتقد بودند که این قراردادها باید کمی اصلاح شود یعنی کارفرما با همان دیدی به تولیدکننده خارجی، به تولیدکننده داخلی نگاه کند و بین تولیدکننده داخلی و خارجی برابری وجود داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر، قراردادها کاملا یک طرفه و به نفع کارفرماست، تاکید کرد: اکنون بیشترین معضلی که ما در بخش خصوصی داریم، قراردادهای یک طرفه است و بیشترین معضلی که تولیدکنندگان دارند، ضبط تضامین آنهاست که از طرف کارفرما و بانک‌ها صورت می‌گیرد، آن هم فقط به خاطر اینکه خود کارفرما به تعهداتش عمل نمی‌کند، مثل پرداخت‌هایی که باید به موقع به تولیدکننده پرداخت شود. اما نمی‌شود و تولیدکننده در شرایط مالی نامناسب قرار می‌گیرد و نمی‌تواند به موقع کالای خود را تحویل دهد.

کاوه‌زاده ادامه داد: در نهایت، قرار  بر این شد با کارگروه‌هایی که انجمن تاسیس کرده است، گروهی تشکیل شود و کارها با همفکری همدیگر پیش رود تا بتوانیم در آینده نزدیک خبرهای خوبی را برای اعضای انجمن داشته باشیم.

وی افزود: در حال حاضر، مشکلاتی داریم ولی هنوز نتوانسته‌ایم آنها را حل کنیم. به نظر بنده، بزرگترین مسئله، مسئله بعد از تحریم است.

رییس هیات داوری انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران با اشاره دغدغه تولیدکنندگان ادامه داد: ما بعد از  30 سال نتوانسته‌ایم مشکلات AVL، تیپ قرارداد، تضامین و ... را حل کنیم و هنوز در خم کوچه اول هستیم.

وی افزود: در دهه 90 میلادی که کشور شوروی سابق فروپاشی کرد و کشورهای آسیای میانه به وجود آمدند، این کشورها برای خرید به ایران آمدند اما نتوانستیم از پتانسیل آنها استفاده کنیم و به جای اینکه جاذبه شویم، بیشتر دافعه شدیم.

کاوه‌زاده یادآور شد: اکنون هم همین گونه است، در حال حاضر در عراق، سوریه و ... هزینه می‌پردازیم اما چه استفاده‌ای کردیم؟! همه جا را بازسازی کرده و دودستی تقدیم ترکیه کردیم، زیرا هیچ برنامه مدونی نداشتیم.

وی با بیان اینکه ما هنوز در گذشته غرق هستیم و فکر آینده را هم نکردیم، تاکید کرد: دغدغه بزرگ ما باید آینده باشد. متاسفانه هیچ‌کاری نتوانستیم انجام دهیم. در این چند ساله در بحران بودیم و هیچ‌وقت در شرایط باثبات نبودیم.

رییس هیات داوری انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران با تاکید بر اینکه ما فقط خودزنی کردیم، گفت: خیلی از شرکت‌های ما در این 4 ساله تحریم شدند و هیچ حمایتی هم از آنها صورت نگرفته است، در صورتی که آن شرکت به خاطر این کارفرما تحریم شده است. اینها دغدغه‌هایی است که باید برای آینده روی آنها فکر شود، نه اینکه 10 سال دیگر دوباره اینجا بنشینیم و بگوییم حالا تحریم‌ها تمام شد، حالا مشکلات‌مان این است. مشکلات قبل از تحریم که حل نشد، بعد از تحریم هم اضافه شد. باید واقع بینانه به این شرایط نگاه کرد و برنامه‌ریزی صحیح انجام داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز