خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ترانزیت سازمان راهداری در گفت‌وگو با ایلنا :

آغاز رفتار متقابل ایران با گرجستان برای ورود کامیون‌ها پس از ۱۰ ماه

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۱۸۸۹

مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت: البته از آنجایی که شیوع کرونا در گرجستان افزایش یافته، ایران هم به دلیل مشکلاتی که در یک سال گذشته در رابطه با تجارت با این کشور مواجه شد و پیگیری‌هایی که در سطح وزارت راه و شهرسازی و وزارت امور خارجه برای تعیین پروتکل‌ها انجام دادیم اما بی‌نتیجه ماند، متقابلا ورود راننده‌های گرجی را محدود کردیم.

جواد هدایتی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره صف کامیون ها پشت مرزهای دو کشور ایران و گرجستان اظهار داشت: از اسفند ماه سال گذشته که در ایران مشاهده ابتلا به کرونا اعلام شد، گرجستان ورود کامیون‌های ایرانی را ممنوع کرد. عملا دو ماه پس از شیوع کرونا هم هر چند این موضوع رسما اعلام نشده بود، کامیون‌های ایرانی چه آنهایی که مبدا ایران داشتند و چه کامیون هایی که از کشورهای دیگر اعزام شده بودند، پشت مرز گرجستان متوقف ماندند.

وی با بیان اینکه از آنجایی که در گرجستان کامیون نسبت به ایران ارزان‌تر است و حجم مبادلات تجاری بین دو کشور بالاست عده‌ای از ایرانی ها اقدام به خرید کامیون با پلاک گرجی کردند، گفت: حتی حدود 300 نفر از ایرانی‌هایی که در گرجستان برای خرید کامیون با پلاک این کشور سرمایه گذاری کرده بودند با این مشکل مواجه شدند. یعنی حتی رانندگان ایرانی مالک و دارای کامیون با پلاک گرجی با محدودیت ورود به گرجستان برخوردند.

مدیرکل ترانزیت سازمان راهداری افزود: متاسفانه نزدیک به یک سال است که گرجستان رانندگان ایرانی را به کشورش راه نمی‌دهد و به غیر از محدودیت‌های این کشور برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا برای ممنوعیت ورود رانندگان ایرانی، علت دیگری را اعلام نکرده‌اند.

هدایتی تاکید کرد: در حال حاضر کامیون ایرانی پشت مرز کامیون نداریم اگر صفی هم پشت مرز گرجستان باشد احتمالا مربوط به رانندگان ایرانی با کامیون‌های پلاک گرجستان است.

وی گفت: البته از آنجایی که شیوع کرونا در گرجستان افزایش یافته، ایران هم به دلیل مشکلاتی که در یک سال گذشته در رابطه با تجارت با این کشور مواجه شد و پیگیری‌هایی که در سطح وزارت راه و شهرسازی و وزارت امور خارجه برای تعیین پروتکل‌ها انجام دادیم اما بی‌نتیجه ماند، متقابلا ورود راننده‌های گرجی را محدود کردیم.

مدیرکل ترانزیت سازمان راهداری اظهار داشت: با توجه به اینکه با تدابیری در کشورمان اتخاذ شد و توانستیم در حوزه مهار کرونا به شرایط بهتری نسبت به کشورهای همسایه دست پیدا کنیم، تصمیم بر این شد که با رانندگان و کامیون‌های گرجی را تا زمان عادی شدن روابط، با ملاحظه رفتار کنیم.

هدایتی ادامه داد: رفتار متقابل ما با گرجستان برای اعمال محدودیت‌های کرونایی پس از 10 ماه پیگیری از طرف ایران انجام شد. البته این در حالی است که گرجی‌ها در همان زمان که مانع از ورود ایرانی‌ها شدند، اجازه ورود به سایر کشورها که وضعیت کرونا در آن کشورها وخیم‌تر از ایران بود را می‌دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز