خبرگزاری کار ایران

معاون طرح و برنامه وزارت صمت اعلام کرد:

تصویب دستورالعمل تاسیس شرکت سهامی عام پروژه

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۱۴۰۰

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: با توجه به تصویب دستورالعمل تاسیس شرکت سهامی عام پروژه در هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار ،گام مثبتی در جهت هدایت سرمایه های مردمی به سمت تولید رقم خورد.

به گزارش ایلنا از وزارت صمت، سعید زرندی گفت: با پیگیری ها و تعاملات صورت گرفته با وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان بورس این دستور العمل به تصویب رسید.

وی افزود: با توجه به روند تشکیل سرمایه طی دهه نود، موضوع تقویت جریان سرمایه گذاری در پروژه‌های ملی و بزرگ از برنامه‌های مهم وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده که یکی از ابزارهای مهم تامین مالی این پروژه‌ها پذیره نویسی مردمی است.

معاون طرح و برنامه توضیح داد: شرکت پروژه‌ها پس از اخذ موافقت سازمان بورس، نسبت به جمع آوری منابع مالی از طریق پذیره نویسی عمومی و انجام پروژه اقدام می‌نمایند که این مهم ضمن تقویت روند سرامایه گذاری در کشور، امکان تضمین رشد اقتصادی و اشتغالزایی در سنوات آتی را نیز فراهم خواهد آورد.

زرندی گفت: همزمان با طی مراحل تصویب موضوع در سازمان بورس، در وزارت صمت اقدامات لازم در خصوص تعریف پرو‌ژه‌ها و تشکیل هیات موسس در سه ماه اخیر انجام شده و در حال حاضر پروژ‌ه‌ هایی در زنجیره سیلیکون متال، پوشاک، صنایع غذایی، خودرو و قطعات وابسته، صنایع معدنی و ... تعریف و در حال طی مراحل لازم برای اخذ موافقت سازمان بورس واوراق بهادار برای تاسیس شرکت سهامی عام پروژه قرار دارند.

معاون طرح و برنامه افزود: انتخاب پروژه‌ها به نحوی بوده که با اجرای آنها و رسیدن به مرحله بهره برداری، آثار قابل توجهی در تکمیل زنجیره های تولید و تقویت ارزش افزوده پدیدار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز