خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت لوله سازی اهواز:

اهداف چهارگانه‌‌ ما در نمایشگاه نفت محقق شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۱۱۰۲

مدیر عامل شرکت لوله سازی اهواز در بیست و پنجمین نمایشگاه نفت، گاز، پتروشیمی و پالایشگاه تهران گفت: در این نمایشگاه به برنامه‌های چهارگانه‌ی هدف گذاری شده رسیدیم و در آینده‌ی نزدیک شاهد پیامدهای حضورمان در این نمایشگاه خواهیم بود.

 به گزارش ایلنا، علی خنیفر درباره دستاوردهای غرفه شرکت لوله سازی اهواز در بیست و پنجمین نمایشگاه نفت، گاز، پتروشیمی و پالایشگاه توضیح داد: با همدلی و حضور هدفمند مدیران و کارشناسان تخصصی این شرکت مواردی که برای حضور در نمایشگاه را هدف گذاری کرده بودیم همگی محقق شدند.

گسترش تعاملات با سایر شرکت‌ها اعم از شرکت های بالا دستی‌ همچون تامین کنندگان و فروشندگان مواد اولیه، مشتریان عمده و فروشندگان قطعات و لوازم مصرفی مورد نیاز ما که توانستیم با آنها تعاملات بیشتری داشته باشیم نیز از جمله دستاوردهای نمایشگاه  اخیر بوده است.

حضور وزیر محترم نفت آقای بیژن زنگنه و معاونان وزیر و مدیران شرکت‌های نفت، گاز و پتروشیمی و غیره در غرفه‌ی شرکت لوله سازی اهواز و توافقات اولیه قطعا پیامدهای خوبی به همراه خواهد داشت. 

خنیفر افزود: حیات ما به عنوان معتبر ترین شرکت تولیدی صنعتی در زمینه ساخت و پوشش لوله های مورد نیاز صنعت وابسته به این تعاملات است و هر چه تعاملات مان بیشتر باشد ما توان و ماندگاری بیشتری در این صنعت خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه هدف گذاری ثانویه ، آشنایی مدیران و متخصصین شرکت با آخرین و بروز ترین فناوری های صنعت لوله سازی بوده است، افزود: باید با آخرین دستاوردهای فنی نفت و گاز آشنا شویم. در این حضور با نیازهای آتی صنعت نفت و گاز آشنا شدیم بعنوان مثال، متوجه شدیم که شرکت‌های مرتبط با صنعت توسعه و انتقال گاز می‌خواهند پوشش اپوکسی پودری  را به صورت Flow Coat انجام دهند و پروژه‌های زیادی در این زمینه در حال طراحی و مهندسی نهایی است. در همین راستا، این شرکت با توسعه اولویت دار زیرساخت های موجود در کارخانه پوشش داخلی خود بزودی پوشش flow coat را نیز به سبد پوشش صنعتی لوله های گاز  اضافه خواهد شد.

نیاز سنجی اخیر صنعت گاز باعث شد که مدیران ما در بخش‌های کیفی و فنی جلساتی با شرکت‌های تامین کننده تجهیزات‌ و مواد خام با اولویت شرکت های بومی و داخلی کشور داشته باشند تا ما بتوانیم در آینده نزدیک طرح توسعه‌ای طراحی کنیم و نیازِ روزِ صنعت نفت و گاز را تامین کنیم.

مدیر عامل شرکت لوله سازی اهواز همچنین یادآور شد: سومین موردی که هدف گذاری کرده بودیم کمک و تقویت توان بومی و داخلی بود. در این نمایشگاه به دنبال این بودیم با استفاده از ظرفیت سایر شرکت‌های فولادی و نفتی زنجیره بومی سازی داخلی را تقویت کنیم. ما هر چه بتوانیم در این مسیر حرکت کنیم در واقع اقتصاد مقاومتی که هدف استراتژیک مقام معظم رهبری است را محقق کردیم. الگوی آن را در پروژه استراتژیک گوره به جاسک انجام و توانستیم با کار تخصصی و کیفی مشترک بین فولاد مبارکه اصفهان، فولاد اکسین و لوله سازی اهواز کاری انجام دهیم که باعث افتخار برای صنعت نفت و گاز کشور شود  این دستاورد باقیات صالحاتی از مجموعه کیفی و تخصصی لوله سازی اهواز در تاریخ صنعت نفت خواهد بود و به یادگار خواهد ماند و همچنین نسل‌های بعدی ما بی نیاز خواهند بود از ورودِ ورق‌های خارجی مقاوم به سرویس ترش.

خنیفر به پیشینه‌ی ایده‌ی ساخت ورق‌های بومی برای پروژه گوره به جاسک پرداخت و ادامه داد: در نمایشگاه  سال گذشته که ایده ای توسط جناب آقای تربتی معاون محترم وزیر و مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران در خصوص تولید ورق های API مورد نیاز برای لوله‌های 56 اینچ مطرح شد در نهایت امسال همان ایده اجرا و عملی شد و بزودی پس از ممیزی های کیفی در حین فرایند تولید توسط کارفرما نتایج آن رسانه ای خواهد شد.  

وی افزود: در همین راستا تفاهم نامه مشترکی انجام دادیم و اکنون مراحل نهایی آن را طی می‌کنیم و امیدواریم در ابتدای سال 1400 در تامین ورق‌های X70 نیز بی‌نیاز شویم و باعث تقویت توان داخل، اشتغال زایی خواهد بود و ثبات شغلی نیز مستحکم تر می‌شود. همچنین با این فعالیت‌ها جوانان ما به این اعتقاد و خودباوری می‌رسند که اگر بخواهیم تحریم را به فرصت تبدیل کنیم قطعا می‌توانیم.

خنیفر یاداور شد: عقد قراردادهای بازرگانی و تجاری و پیگیری وصول مطالباتمان از شرکت‌های طرف قرارداد نیز از دیگر اهداف ما در این نمایشگاه بود. در این نمایشگاه دو تفاهم نامه اولیه برای پوشش و ساخت لوله داشتیم همچنین مذاکراتی در خصوص مطالبات ریالیمان داشتیم و به ما قول دادند تا قبل از پایان سال مطالبات مربوطه را پرداخت کنند.

 

وی افزود: ما علیرغم شرایط خاص و شیوع بیماری اخیر کرونا تنها لوله ساز در این نمایشگاه بودیم.

حضور شرکت کنندگان تخصصی در نمایشگاه بی نظیر و فوق العاده بود و باعث شد ما با شرکت‌های بسیاری آشنا شویم و آگاهی ما نیز افزایش پیدا کرد که این آگاهی باعث هم افزایی و تقویت اهداف مشترک ما در توسعه کشورمان است.

مدیر عامل شرکت لوله سازی اهواز با بیان اینکه این شرکت با بیش از 54 سال قدمت به اندازه‌ی تاریخِ توسعه‌ی کشور که مدیون نفت و گاز است شرکت لوله سازی اهواز همیشه بازوی توانمند وزارت نفت در صنعت نفت و گاز است افزود: چشم اندازی که داریم این است که برترین شرکت در انتقال سیال همگام با توسعه پایدار باشیم. خصوصا در حال حاضر با تحلیل بازار می دانیم که توسعه میادین نفتی مناطق نفت خیز جنوب در حال انجام است و این 28 میدان نیاز مبرم و فوری به لوله‌های جریانی و  جدار چاه دارند و لوله سازی اهواز در حال اجرای طرح‌های توسعه‌ای است که امیدوارم با حمایت سهامدار و مسئولان استان بتوانیم لوله‌های مورد نیاز را تولید و گامی در توسعه این شرکت و منطقه داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز