خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا تشریح شد:

اوضاع ازدیاد برداشت از میادین نفتی اهواز، بی بی حکیمه و رگ سفید

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۰۹۸۶

رئیس پردیس بالادستی پژوهشگاه صنعت نفت اظهار داشت: ۹۳ میلیارد بشکه نفت درجای کشور در میادین اهواز، رگ سفید و بی بی حکیمه وجود دارد که افزایش ضریب بازیافت از این مخازن می‌تواند ثروت میلیارد دلاری برای کشور به همراه داشته باشد.

عزت الله کاظم زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با بیان اینکه مطالعات ازدیاد و بهبود برداشت از ۳ میدان بزرگ نفتی اهواز، بی بی حکیمه و رگ سفید توسط پژوهشگاه انجام می شود، اظهار داشت: ۹۳ میلیارد بشکه نفت درجای کشور در این میادین وجود دارد که افزایش ضریب بازیافت از این مخازن می‌تواند ثروت میلیارد دلاری برای کشور به همراه داشته باشد. 

وی افزود: پژوهشگاه پروژه‌های زیادی در راستای زنجیره ارزش بالادست در حوزه اکتشاف و ارزیابی مخزن که پارامترهای اساسی مخازن برای بهبود مخزن لازم است در دست اجرا دارد. 

رئیس پردیس بالادستی پژوهشگاه صنعت نفت درباره روند پیشرفت پروژه گفت: پروژه‌های ما در ۵ بسته کاری تعریف شده، بسته اول شامل شناخت و رفع چالش‌های میدان، شناسایی معضلات، غربالگری روش‌های ازدیاد برداشت و تخمین اولیه از میزان ازدیاد برداشت است که حدود ۳۰ درصد پیشرفت داشته‌ایم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز