خبرگزاری کار ایران

دژپسند:

فضا را برای قالیباف سنگین کردند/تامین مالی از بازار سرمایه به ۵۰۰ هزار میلیارد تومان رسید/ سودآوری شرکت‌های بورسی‌ ۳ برابر شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۰۶۱۹

وزیر اقتصاد گفت: آنقدر فضا سخت بود که ایشان برای بار دوم استعفای خود را در رسانه‌ها و شورای عالی بورس منتشر کرد و بنوعی به من اعتماد نکردند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا،‌ فرهاد دژپسند در مراسم تودیع و معارفه رییس سازمان بورس و اوراق بهادار  اظهار داشت: امروز یکی از سخت‌ترین جلسات بنده است چون دو تغییر مسئولیت داریم و آقای قالیباف از یک سنگر مهم به سنگر دیگر می‌رود. البته ایشان جایی نمی‌روند، از ایشان استفاده می‌کنیم. بنابراین بازار سرمایه مدیر گران‌سنگی را از دست داد.

وی ادامه داد: اگر اقدامات غیرحرفه‌ای برخی از دوستان نبود تا فضا را سنگین کنند حتما می‌توانستیم ایشان را قانع کنیم اما آنقدر فضا سخت بود که ایشان برای بار دوم استعفای خود را در رسانه‌ها و شورای عالی بورس منتشر کرد و بنوعی به من اعتماد نکردند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: برای اولین بار اعلام می‌کنم تامین مالی از بازار سرمایه به ۵۰۰ هزار میلیارد تومان رسید در حالی که سال گذشته ۲۶۴ هزار میلیارد تومان بود. بنده رقم ۵۰۰ هزار میلیارد تومان را برای کل سال پیش بینی می‌کردم که در ده ماه محقق شد.

وی اعلام کرد: خبر خوبی که باید بدهم اینکه سودآوری شرکت‌های بورسی در ۹ ماه امسال نسبت به ۹ ماه سال گذشته ۳ برابر شده است که این نشان‌دهنده پویایی شاخص بازار سرمایه است.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه تعیین قیمت برعهده بازار سرمایه نیست گفت: در این بازار کشف قیمت صورت می‌گیرد. اما باید توجه داشت شرایط ایران به دلیل تحریم‌ها متفاوت با همه جای دنیا است و نیازمند تنظیمات خاصی در اقتصاد است اما نمی‌توان آن را در بازار سرمایه استفاده کرد.

وی ادامه داد: ارزیابی از عملکرد بازار سرمایه باید براساس ارقام و شواهد باشد نه در فضای غبارآلود، نباید حقیقی‌ها و حقوقی‌ها را بترسانیم، آن موقع منابع به کجا می‌روند؟ بازار سرمایه ما بازار 2 میلیون یا 5 میلیونی نیست بلکه 50 میلیون سهامدار دارد و نیازمند مراقبت‌های ویژه است.

وی تصریح کرد: رییس سازمان بورس باید در خیلی از مجامع سیاست گذاری حضور داشته باشد عملکرد این بازار نشاندهنده قابلیت آن است وقتی می‌گوییم بازار سرمایه اجتناب‌ناپذیر است تعارف نمی‌کنیم شاید اکنون کمی متلاطم شده باشد اما باید آن را به مسیر تعادل بخشی برسانیم و سپس گسترش دهیم.

وزیر اقتصاد اعلام کرد: مقدمات حضور یک شرکت 150 هزار میلیارد تومانی فراهم شده و به زودی پذیره‌نویسی آن به صورت مرحله‌ای انجام می‌شود البته این تنها مورد نیست. ما نیاز به محیط آرام داریم.

وی در مورد حضور آقای دهنوی به عنوان رییس جدید سازمان بورس گفت: باید به ایشان احسنت بگوییم که در روزهای سخت این مسوولیت را پذیرفته است امروز یکی از وزراء به بنده گفتند که آیا مطمئن هستید که آقای دهنوی سمت را قبول کرده است. در حالی که ایشان در دو سال گذشته در برنامه خود نشان دادند صاحب نظر هستند و تمام اعضای شورای عالی بورس به جز یک نفر همه رای مثبت داده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز