خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک مطرح کرد:

راه‌اندازی سامانه e-sonoof

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۰۵۷۴

رئیس مرکز توسعه تجارت اظهار کرد: سایت e-sonoof با هدف خدمت رسانی به صنوف و مردم راه اندازی شده است که قابلیت های متعددی را در اختیار آن‌ها می‌گذارد تاکنون هزار واحد صنفی سنتی از این سامانه استفاده کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، طبق آمار ارائه شده توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیک پیش از نشست خبری علی رهبری ۴۵ درصد از کسب و کارهای دارای اینماد بین ۱ تا ۴ سال و ۳۳ درصد آن کمتر از یک سال است که شروع به کار کرده‌اند. ۴۹ درصد از آنها فروش کالا، ۲۷ درصد خدمات و مابقی هر دوی این کارها را انجام می‌دهند. ۸۷ درصد از تجارت الکترونیکی مرد و ۱۳ درصد زن هستند و ۴۶ درصد بین ۳۰ تا ۴۰ سال و ۲۳ درصد بین ۲۰ تا ۳۰ سال دارند.

علی رهبری در این نشست اظهار داشت: ارزش تجارت الکترونیک چهار برابر شده است و تعداد این ماده‌های صادره به میزان مشابه سه برابر افزایش پیدا کرده است. 

وی افزود: عوامل متعددی باعث توسعه تجارت الکترونیک شده است. کرونا یکی از این عوامل بود که محدودیت‌های اعمال شده باعث گرایش بیشتر مردم به خدمات الکترونیک شد یکی دیگر از این عوامل این بود که با توجه به افزایش تقاضا کسب و کارهای الکترونیکی نیست به افزایش ظرفیت خود پرداختند. 

وی همچنین تصریح کرد: زمان دریافت نماد اعتماد الکترونیکی از پنج روز به یک روز کاهش یافته که این موضوع نیز در این مورد تاثیر گذار بوده است، جشنواره‌های مجازی از جمله جشنواره های بهاری و رمضان توانستند کمک کنند. اتفاق دیگری که موجب افزایش اعتماد عمومی در این باره شد امتیازدهی در قالب ستاره‌های نماد اعتماد الکترونیکی بود. عامل دیگر نیز تقویت رسیدگی به شکایت هست. 

وی با اشاره به افتتاح سایت e-sonoof این موضوع را نیز از عوامل توسعه تجارت الکترونیکی دانست و گفت: سایت e-sonoof با هدف خدمت رسانی به صنوف و مردم راه‌اندازی شده است که قابلیت‌های متعددی را در اختیار آن‌ها می‌گذارد تاکنون هزار واحد صنفی سنتی از این سامانه استفاده کرده‌اند. 

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک بیان کرد: ۵۰ فروشگاه و سکوی برتر اینترنتی با ایجاد صفحه ویژه کالاهای واحدهای صنفی را عرضه می‌کنند و ۲۰ تا ۵۰ درصد در حق کمیسیون کالا تخفیف می‌دهند. همچنین مصرف‌کنندگان می‌توانند آرای فروش غیرحضوری را بر اساس ویژگی های مختلف مانند مکان، حوزه فعالیت و... جستجو کنند. این سامانه می تواند بین واحدهای صنفی و واحد های آنلاین ارتباط ایجاد کند به طوری که واحدهای فروش آنلاین امکان ارسال پیامک به واحدهای سنتی پیدا می‌کنند ولی اطلاعات واحد صنفی سنتی محفوظ می ماند و نمایش داده نمی‌شود‌. 

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک در مورد شیوه امتیازدهی به کسب و کارهای مختلف تصریح کرد: از سال ۹۷ جلسات مختلفی با متخصصین و ذینفعان است تشکیل شده و راهکارهای آنها جمع‌آوری شده است. سپس در سال ۹۸ عملکرد هر کسب و کار در سه شاخص سابقه فعالیت، وضعیت پاسخگویی به شکایات و سوابق تخلف منتشر شد. تابستان امسال نیز ستاره های اینماد بر اساس این شاخص‌ها به کسب و کار ها داده شد. 

وی افزود: کسب و کارهای کوچک و بزرگ از طرح امتیاز گیری استقبال کرده و ستاره های خود را گرفتند، کسب و کارها درخواست امتیازدهی کردند که ۲۶ کسب و کار موفق به گرفتن آن شده و بقیه آنها در دست بررسی هستند، آنها نیز می‌توانند به کار خود ادامه دهند. اما رتبه‌بندی کمک می‌کند تا سهم و کسب و کارهای کوچک بیشتر شود.

وی یادآور شد: برای امتیازدهی سازمان مدیریت صنفی و یکی از شرکت‌های بورسی که مجوز رتبه‌بندی دارند استفاده شده است. 

رهبری در پاسخ به سوالی در مورد امنیت سایت‌ها اظهار کرد: سامانه‌هایی که برای خود مرکز هستند امنیت‌شان بر عهده مرکز بوده اما امنیت سایت‌های تحت مجوز مرکز به عهده خودشان است، مقصودش این بخشی از امتیاز دهی را به موضوع امنیت اختصاص بدهیم اما نتوانستیم موافقت همه را جلب کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز