خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت:

متون و الحاقات تجارت آزاد با پاکستان نهایی شده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۸۹۹۲

مدیرکل دفتر آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت اظهار داشت: پاکستان موافقت نامه ترجیحی را از قبل داشتیم و سال ۹۶ موافقتنامه آزاد را شروع کردیم در مورد متون و الحاقات نیز مذاکرات نهایی شده، فهرست کالاهای خود را نیز ارسال کردیم و منتظر فهرست کالایی پاکستان هستیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، سید رضا سید آقازاده در نشست بررسی جایگاه افغانستان و پاکستان در نقشه تجارت منطقه‌ای کشور اظهار داشت: ما در مورد ۵ قلم کالا امتیازهای یک طرفه به افغانستان دادیم که به توسعه تجارت در افغانستان کمک کنیم. با پاکستان موافقت نامه ترجیحی را از قبل داشتیم و سال ۹۶ موافقتنامه آزاد را شروع کردیم. در این مورد متون و الحاقات نیز مذاکرات نهایی شده، فهرست کالاهای خود را نیز ارسال کردیم و منتظر فهرست کالایی پاکستان هستیم. 

وی افزود: چارچوب‌های سیاست‌گذاری بین ایران و پاکستان تقریباً کامل است. کمیته‌های مشترکی داریم که به تنظیم روابط کمک می‌کند. البته اگر ضعفی وجود دارد ممکن است ۵۰ درصد آن مربوط به ما باشد اما گاهی ضعف‌هایی در طرف مقابل وجود دارد که حتی سرمایه گذاری نیز کارساز نیست.

مدیرکل دفتر آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت در ادامه تصریح کرد: چند روز پیش مشاوره نخست وزیر پاکستان با آقای رزم حسینی گفت وگو داشتند که به موضوع بازارهای مرزی پرداخته شد. دومین مرز رسمی نیز با پاکستان باز شده و سومین مرز نیز در دست بررسی است. این مرزها می‌توانند در توسعه روابط تجاری دو کشور کمک کننده باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز