خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان حمایت مطرح کرد:

قول کاهش قیمت مرغ ظرف ۲۴ ساعت آینده/ نمی‌توانیم برای تنظیم بازار معجزه کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۸۹۵۵

رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از کاهش قیمت مرغ ظرف 24 ساعت آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس تابش درباره دلایل گرانی برخی از کالاهای اساسی از جمله مرغ در دو روز گذشته گفت: بررسی ما در میدان تره‌بار بهمن در روز گذشته نشان داد بخشی از افزایش قیمت مرغ مربوط به بارندگی‌های اخیر و کندی و در حمل و نقل و بخش دیگر آن مربوط ورود شرکت پشتیبانی امور دام کشور برای جمع آوری مرغ از بازار است.

ادامه داد: ما از شرکت پشتیبانی امور دام کشور خواسته‌ایم که جمع آوری مرغ از بازار را متوقف کرده تا این کالا به قیمت مصوب برگردد.

تابش با تاکید بر اینکه انتظار می‌رود تا 24 ساعت آینده قیمت مرغ به قیمت مصوب برگردد، افزود: همچنین از شرکت پشتیبانی امور دام کشور خواسته‌ایم که در صورت نیاز ذخایر خود به بازار عرضه کند تا میزان عرضه به اندازه تقاضا شود.

به گفته وی؛ وزارت صمت برای تنظیم بازار مرغ و تخم مرغ شب ایام نوروز نیز برنامه کرده است.

تابش یکی از این برنامه‌ریزی‌ها را افزایش جوجه ریزی تا 130 میلیون قطعه برای تامین گوشت مرغ بازار عنوان کرد.

رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان دلیل گران تخم مرغ را نیز متوجه عدم تامین نیاز بازار از سوی تولیدکنندگان دانست.

تابش گفت: بازدید از واحدهای بسته بندی نشان می‌دهد عملا ظرف 10 روز گذشته یک کیلوگرم تخم مرغ به واحدهای بسته بندی تحویل داده نشده است.

وی تصریح کرد: این کمبود به شرکت پشتیبانی امور دام اعلام شده است و از آن‌ها خواسته شد که برای تامین نیاز 400 تن در روز واحدهای بسته بندی ورود کنند.

تابش در پاسخ به این پرسش که چرا در قبال گران فروشی نظارت‌های جدی و برخورد بازدارنده نیست، اظهار کرد: تا نظارت چه تعریف شود. باید این موضوع را در نظر داشته باشید که تنظیم بازار یک فرآیند است، اگر تولیدکنندگان مرغ یا تخم مرغ به بازار ندهند ما نمی‌توانیم برای تنظیم بازار معجزه کنیم، اگر تامین نباشد در حلقه آخر یعنی بازار مصرف مشکل پیدا می‌شود.

رییس سازمان حمایت همچنین با رد افزایش قیمت قند و شکر گفت: برای شکر خانوار مشکلی نیست هم اکنون شکر در کف بازار در بسته بندی 1 کیلویی با قیمت 8700 تومان به وفور در اختیار مصرف کننده قرار دارد.

وی ادامه داد: شکر مورد نیاز صنف و صنعت نیز توسط شرکت بازارگانی دولتی به میزان نیاز آن‌ها تامین می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز