خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

پرونده‌های فرار مالیاتی برای اقتصاد فاجعه است/ مالیات بر سود سپرده‌ها مسئله حساسی است

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۷۵۶۲

نماینده مردم بندر آستارا اظهار داشت: برای همین فرار مالیاتی متاسفانه اعداد بسیار بزرگی بیان می‌شود که عدم برخورد با آنها تعجب‌برانگیز است. بطوریکه صحبت از پرونده‌های می‌شود که ارقام بسیار بالایی است، این برای اقتصاد فاجعه است و باید دستگاه قضایی و مالیاتی از آن جلوگیری کنند.

غلامرضا مرحبا در گفت‌وگو با ایلنا اظهار داشت: اساسا نظام مالیاتی ما علارغم پیشرفت‌های خوبی که داشته با استاندارهای بروز جهانی فاصله دارد. در برخی از کسب‌وکارها و اصناف تناسبی بین درآمد و مالیات پرداختی وجود ندارد در حالیکه باید بین این دو همخوانی داشته باشد.

وی ادامه داد: کشور باید از طریق مالیات اداره شود و هزینه‌های جاری از این محل تامین شود، اما نباید به کسب‌وکارها آسیب بزند و سازوکار احصا مودیان مالیاتی بگونه‌ای باشد که به واقعیت نزدیک باشد تا عدالت مالیاتی رعایت شود.

نماینده مردم بندر آستارا تصریح کرد: بنظرم این میزان درآمدی مالیاتی که دولت در بودجه برای سال آینده پیش‌بینی کرده، محقق نمی‌شود چون اولا نمی‌توانیم درآمد واقعی مودیان را احصا کنیم و دوما فرار مالیاتی بالایی داریم.

وی خاطرنشان کرد: مثلاً برای همین فرار مالیاتی متاسفانه اعداد بسیار بزرگی بیان می‌شود که عدم برخورد با آنها تعجب‌برانگیز است. بطوریکه صحبت از پرونده‌های می‌شود که ارقام بسیار بالایی است، این برای اقتصاد فاجعه است و باید دستگاه قضایی و مالیاتی از آن جلوگیری کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: شاید بیشترین وقت کمیسیون اقتصادی مجلس روی موضوع مالیات گذاشته شده و کارهای خوبی مانند اخذ مالیات از خانه‌های خالی انجام شده است که حالا جنبه قانونی دارد.

مرحبا در پاسخ به این پرسش که آیا احتمال مالیات‌ستانی از سپرده‌های بانکی وجود دارد؟ گفت:  در مورد این موضوع صحبت می‌شود و مسئله حساسی است، از همین روی نیازمند کار زیادی است تا اقدام غیرکارشناسی صورت نگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز