خبرگزاری کار ایران

تولید بیش از ۲۳۰ تن ماده بوددارکننده گاز در پالایشگاه اول پارس‌جنوبی

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۶۳۵۵

سرپرست بهره‌برداری پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: در این زمان بیش از 230 تن ماده بودارکننده در فاز یک تولید شده است.

بهروز حیدری، سرپرست بهره‌برداری پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی در گفت‌وگو با ایلنا، با بیان اینکه در 7 ماهه نخست سال جاری بیش از 21 هزار و 377 تن گوگرد در این پالایشگاه تولید شده است، اظهار داشت: در این زمان بیش از 230 تن ماده بودارکننده در فاز یک تولید شده است.

وی افزود: گاز طبیعی ماده‌ای بی‌رنگ و بی‌بو بوده و به منظور جلوگیری از خطرات ناشی از نشت احتمالی این ماده لازم است از ماده‌ای هشداردهنده استفاده می‌شود. برخی ترکیبات گوگردی به دلیل بوی نافذ و تند، بعنوان ماده بودار کننده گاز طبیعی (ادورانت) قابل استفاده هستند.

حیدری با بیان اینکه تولید این محصول اقدام بزرگی در راستای خودکفایی این ماده استراتژیک و اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: ذخایر عظیم میعانات گازی پارس‌جنوبی حاوی مقادیر قابل توجه مرکاپتان‌های سبک بوده که می‌توان با استحصال این مرکاپتان‌ها ضمن تولید این ماده با ارزش کیفیت میعانات تولید مجتمع را نیز افزایش داد.

وی در ادامه به فعالیت‌ها و اقدامات مهم این پالایشگاه در زمینه افزایش و پایداری تولید اشاره کرد و گفت: افزایش ظرفیت واحد تولید ماده بودارکننده با طراحی داخلی و ایجاد تغییر در فرآیند این واحد از جمله این اقدامات است.

سرپرست بهره‌برداری پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی تعویض کاتالیست واحد بازیافت گوگرد را از دیگر فعالیت‌ها در راستای افزایش تولید دانست و گفت: تعویض مولکولارسیو بسترهای واحد مرکاپتان‌زدایی از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

به گفته وی در راستای شناسایی عوامل مهم و تأثیرگذار در روند تولید نیز خرید کالا از شرکت‌های داخلی تولیدکننده مواد شیمیایی از قبیل غربال‌گر مولکولی و کاتالیست‌های واحد بازیافت گوگرد، تأمین قطعات یدکی، آموزش نیروی انسانی و هدف‌گذاری‌های علمی و عملیاتی صورت گرفته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز