خبرگزاری کار ایران

بیمه زوریخ از پروژه نورد استریم-۲ خارج می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۶۱۹۲

برخی منابع اعلام کردند که گروه بیمه زوریخ از پروژه خط لوله گاز نورد استریم-۲ خارج می‌شود.

به گزارش ایلنا از رویترز، دو منبع آگاه اعلام کردند که گروه بیمه زوریخ در برابر تحریم‌های گسترده ایالات متحده علیه شرکت‌های اروپایی که از ساخت خط لوله گاز نورد استریم-۲ روسیه حمایت می‌کنند، از این پروژه ۱۱ میلیارد دلاری خارج می‌شود.

وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا در ماه جاری میلادی به شرکت‌های اروپایی که گمان می‌رود به ساخت خط لوله گاز نورد استریم-۲ کمک می‌کنند اعلام کرد دولت ترامپ در حال آماده‌سازی دور نهایی اقدام‌های تنبیهی علیه این پروژه است و آنها با خطر تحریم روبه‌رو هستند.

یک منبع آگاه گفت: گروه زوریخ که تجارت بسیاری با آمریکا دارد، یکی از ۲۰ شرکت بیمه در کنسرسیومی است که از این پروژه حمایت می‌کند.

این شرکت بیمه سوییسی از اظهارنظر درباره مشتریانش خودداری، اما اعلام کرد: زوریخ چارچوب رعایت قانون جامعی دارد و متعهد است هرگونه مقررات تحریم‌های قابل اجرا را به‌طور کامل رعایت کند.

کنسرسیوم نورد استریم-۲ روز جمعه (۲۶ دی‌ماه) با اشاره به تازه‌ترین اطلاعیه سازمان دریایی دانمارک اعلام کرد: کار آماده‌سازی برای تکمیل خط لوله گازی نورد استریم-۲ به آلمان در آب‌های دانمارک می‌تواند ادامه یابد.

این سازمان روز پنجشنبه (۲۵ دی‌ماه) نیز اعلام کرد که از روز جمعه رفت و آمد کشتی‌ها در منطقه نزدیک جاگذاری لوله‌ها در بستر دریا ممنوع می‌شود.

این خط لوله ۱۱ میلیارد دلاری که از مهم‌ترین پروژه‌های روسیه در اروپاست، سبب ایجاد تنش بین واشینگتن و مسکو شده است.

علت مخالفت دولت ترامپ با نورد استریم-۲ این است که سبب محرومیت اوکراین از هزینه‌های سودآور ترانزیت می‌شود. این پروژه همچنین به افزایش نفوذ اقتصادی و سیاسی روسیه در اروپا می‌انجامد، دولت آمریکا همچنین صادرات گاز طبیعی مایع‌شده ایالات متحده به اروپا را افزایش داده است، این سوخت با گاز خط لوله روسیه رقابت می‌کند.

کرملین معتقد است خط لوله نورد استریم ۲ که هدایت آن به عهده شرکت انرژی دولتی گازپروم روسیه است تنها یک پروژه تجاری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز