خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی قشم خبر داد:

امنیت کامل پرواز در آسمان خلیج‌فارس و تنگه هرمز/ کاهش ۴۲ درصدی مسافر هوایی در قشم

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۵۶۰۳

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی قشم از کاهش ۴۲ درصدی مسافر طی ۹ ماه نخست امسال و کاهش ۴۵ درصدی پروازها نسبت به سال گذشته، خبر داد و اظهار کرد که اکنون پروتکل‌های بهداشتی در این فرودگاه به دقت رعایت می‌شوند.

به گزارش ایلنا از وزارت راه و شهرسازی، غلامرضا دهقانی زاده، مدیرکل فرودگاه قشم به تشریح وضعیت پروازها در این فرودگاه پرداخت و اظهار کرد: اکنون به‌طور مرتب پرواز بین مسیرهای داخلی همچون تهران، مشهد، اصفهان، شیراز و گرگان و همچنین بین مسیرهای خارجی دوبی و مسقط برقرار است.

دهقانی زاده با بیان اینکه تاکنون کنسلی پرواز در این فرودگاه به دلیل نقص فنی یا بدی هوا رخ نداده است، افزود: مدتی پیش یک کنسلی در فرودگاه داشتیم که ارتباطی با فرودگاه نداشت و آنچه به وقوع پیوست مربوط به چارتر کننده پرواز بود.

مدیرکل فرودگاه قشم اظهار کرد: مطابق آمار، میزان تردد مسافر طی ۹ ماه امسال، نسبت به ۹ ماه سال گذشته، حدود ۴۲ درصد کاهش داشته است که علت عمده آن، شیوع کرونا بوده است.

وی با بیان اینکه به‌رغم همه رخدادهای منطقه، امنیت پرواز در آسمان خلیج‌فارس و تنگه هرمز برقرار است، خاطرنشان کرد: اکنون پروازها به‌راحتی انجام می‌شوند و هیچ‌گونه مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

دهقانی زاده گفت: در حال حاضر تنها مشکلی که وجود دارد، مربوط به شیوع بیماری کرونا است که در این زمینه نیز در فرودگاه قشم، به‌طور کامل پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شوند و با تمهیدات در نظر گرفته شده و اتصال سبستم صدور کارت پرواز به سامانه ماسک وزارت بهداشت، امکان جابه‌جایی مسافر مبتلا به کرونا در این فرودگاه وجود ندارد.

مدیرکل فرودگاه قشم با اشاره به پروژه‌های در حال احداث در این فرودگاه گفت: اکنون دو پروژه در فرودگاه قشم؛ یکی ساختمان تکنیکال بلاک (برج مراقبت) و دیگری نصب سیستم آی ال اس (ILS)  در دست اقدام است.

وی عنوان کرد: همچنین پروژه دیوتی فری شاپ نیز از سوی سرمایه‌گذار در حال تکمیل شدن است که تا پایان سال قرار است به افتتاح برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز