خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول خبر داد؛

ایجاد کارگروه پیگیری مشکلات و مطالبات شرکت‌های ایرانی در عراق

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۴۴۲۴

مدیرکل دفتر عربی آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران از برگزاری کمیته اقتصادی و بازرگانی چهارمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و عراق خبر داد و گفت: بر اساس تفاهمات صورت گرفته مقرر شد کارگروه پیگیری مشکلات و مطالبات شرکت‌های ایرانی در عراق میان دو کشور در آینده برگزار شود.

به گزارش ایلنا، فرزاد پیلتن با اشاره به برگزاری چهارمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و عراق به ریاست وزیر نیرو کشورمان و وزیر تجارت عراق، اظهار داشت: کمیته اقتصادی و بازرگانی به عنوان یکی کمیته‌های چهارگانه تخصصی ذیل کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران در محل وزارت نیرو و با حضور نمایندگان نهادهای اقتصادی و تجاری ایران و عراق برگزار شد.

وی افزود: در این کمیته تخصصی  بر محور موضوعات اقتصادی، صنعتی و شهرک‌های صنعتی، تجاری، گمرکی، مالیاتی، استاندارد، سرمایه‌گذاری، صدور خدمات فنی و مهندسی و مشکلات پروژه‌های متعلق به شرکت‌های ایرانی در عراق و همچنین توسعه همکاری میان اتاق‌های بازرگانی دو کشور مذاکره شد.

مدیرکل دفتر عربی آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران  ادامه داد: براساس تفاهمات به دست آمده در این کمیته مقرر است کمیته‌های مشترک فنی بازرگانی و صنعتی و همچنین کارگروه پیگیری مشکلات و مطالبات شرکت‌های ایرانی در عراق میان دو کشور در آینده برگزار شود.

پیلتن گفت: پیگیری سرمایه‌گذاری مشترک در شهرک‌های صنعتی مرزی و حل مشکلات استاندارد  و حل مشکلات فرا روی توسعه مناسبات تجاری دو کشور از دیگر تفاهمات نمایندگان دو طرف در این کمیته بود.

همچنین طرفین در خصوص امضای موافقت‌نامه‌های گمرکی، اجتناب از مالیات و تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاری تفاهم کردند.

گفتنی است، به موازات مذاکرات نمایندگان دستگاه‌های دولتی دو کشور، بخش‌های خصوصی ایران و عراق نیز در یک نشست مشترک تجاری زمینه‌ها و راهکارهای توسعه روابط تجاری فی‌مابین را مورد بررسی قرار دادند

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز