خبرگزاری کار ایران

همتی:

کره جنوبی سود منابع بلوکه‌شده را بپردازد/ سفر بعدی مقام کره‌ای بزودی انجام می‌شود/ اینگونه رفتارها تاثیر منفی بر روابط تهران-سئول دارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۳۱۵۲

رییس کل بانک مرکزی اظهار داشت: نباید کره جنوبی مسائل خود را به مسائل آمریکا وصل کند و این از نظر ما قابل قبول نیست. ما در برخی از کشورها که منابع داشتیم با همین مشکل توانستیم آن را آزاد کنیم. نگه داشتن منابع، ندادن سود و عقب انداختن منابع آزاد شده کار خوبی نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالناصر همتی در خصوص جزئیات دیدار با قائم مقام وزیر امور خارجه کره جنوبی در مورد آزادی پول‌های بلوکه شده ایران اظهار داشت: جلسه مهمی بود و نکات مهمی هم در آن مطرح شد. ما تاکید کردیم که منابع مسدود شده در کره جنوبی متعلق به ملت ایران است و نمی‌توانید با آن شوخی کنید. در حال حاضر یک و نیم سال است که نامه‌نگاری و امروز و فردا می‌کنند. بنده هم احساس کردم که مسئول کره‌ای در مورد حل مسئله جدی است.

وی ادامه داد: ما مطرح کردیم که اولا برای منابع متوقف شده باید سود پرداخت کنند چون از این منابع استفاده کرده‌اند. دوم اینکه به بهانه‌های مختلف دادن آمبولانس و یا ابزار تست کرونا را مطرح می‌کنند در حالی که مشکل ما 50 یا 20 میلیون دلار نیست که در مقابل 7 میلیارد دلار پول بلوکه شده ایران رقمی نیست و این مسائل حاشیه‌ای را مطرح می‌کنند.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: همچنین تاکید کردیم که اینگونه رفتارها تاثیر بدی بر روابط دو کشور دارد و حتما در بلندمدت تاثیر منفی خواهد داشت.

همتی در مورد واکنش مقام کره‌ای در این جلسه گفت: ایشان نظرات ما را تصدیق کردند و گفتند که اینگونه در جریان بسیاری از مسائل نبودم و انشاالله در سفر بعدی که به زودی انجام می‌شود خبرهای خوبی برای شما خواهم آورد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در این نشست تاکید شد که کره جنوبی نباید مسائل خود را به مسائل آمریکا وصل کند و این از نظر ما قابل قبول نیست. ما در برخی از کشورها که منابع داشتیم با همین مشکل توانستیم آن را آزاد و استفاده کنیم.

همتی یادآور شد: نگه داشتن منابع، ندادن سود و عقب انداختن آزادی منابع کار خوبی نیست. بالاخره ما نکات را مطرح کردیم و حالا باید منتظر نتیجه بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز