خبرگزاری کار ایران

زادبوم عنوان کرد:

تجارت آزاد با پاکستان در دست مذاکره است/ خام‌فروشی یکباره از بین نمی‌رود

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۲۸۸۸

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران اظهار کرد: از حیث کشورهایی که صادرات آنها انجام می‌دهیم اولویت ما کشورهای همسایه و همینطور کشورهای هند و چین است و اولویت دوم ما نیز کشورهای آسیایی، آفریقایی و برخی از کشورهای آمریکای لاتین است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، حمیدرضا زادبوم در مراسم روز ملی صادرات اظهار کرد: سیاست وزارت در دو محور فراوانی کالا و تسهیل رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان است انشاءالله با مصوبه جدیدی که در طی هفته آینده منتشر می‌شود دلیل رفع تعهدات ارزی بیشتر می شود.

وی افزود: از حیث کشورهایی که صادرات آنها انجام می‌دهیم اولویت ما کشورهای همسایه و همینطور کشورهای هند و چین است و اولویت دوم ما نیز کشورهای آسیایی، آفریقایی و برخی از کشورهای آمریکای لاتین است.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در مورد اولویت کالایی صادرات گفت: از نظر کالا هم هر کالایی که ارزش افزوده بیشتری داشته باشد اولویت ما است تا کم کم خام فروشی کاهش داده شود. نمی‌شود به یکباره خام‌فروشی از بین برود اما می‌توان آن را گام به گام کاهش داد.

وی همچنین تصریح کرد: کار گروهی در وزارت صنعت ایجاد شده تا رفع تعهدات ارزی را تسهیل کند. سیاست دیگر ما انعقاد تفاهم نامه ها با نهادهای داخلی است و همین طور توسعه تفاهم‌نامه‌های تجارت آزاد که تجارت آزاد با پاکستان در دست مذاکره است. موضوع مورد اهمیت دیگر آموزش جوانان و تجارت برای بازار در تراز بین المللی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز