خبرگزاری کار ایران

فرصت‌ها و مشکلات تجار در بازار روسیه بررسی شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۱۶۰۲

مدیرکل دفتر اروپا و آمریکای سازمان توسعه تجارت ایران گفت: وبینار معرفی ظرفیت‌های تجاری بازار روسیه و اهمیت بازار این کشور برای ایران با محوریت بررسی فرصت‌ها و مشکلات تجار در این زمینه، برگزار شد.

 به گزارش ایلنا، بهروز الفت با اشاره به برگزاری وبینار معرفی ظرفیت‌های تجاری بازار روسیه و اهمیت بازار این کشور برای ایران گفت: در این وبینار، تجارت خارجی روسیه با جهان و ایران در پنج سال گذشته و بخش‌بندی بازار 245 میلیارد دلاری روسیه از دیدگاه محصولات وارداتی و رقبا، فرصت‌های این بازار و جایگاه کشورمان در تجارت روسیه تشریح شد.

در این نشست مجازی، فرهاد پرند، رایزن پیشین بازرگانی ایران در روسیه و دبیر میز روسیه سازمان توسعه تجارت ایران به تشریح ویژگی‌های اقتصادی و بازرگانی روسیه به عنوان یکی از15 کشور مهم همسایه و نقش مهم آن در اتحادیه اقتصادی اوراسیا پرداخت.

پرند از تجار حاضر درخواست کرد علاوه بر صدور کالاهای سنتی بر صادرات محصولات دارای ظرفیت تولید در داخل کشور و با ارزش افزوده بالا مانند محصولات شیمیایی و پلاستیکی، چرم و کفش، پوشاک، دارو، مصالح ساختمانی و محصولات دانش‌بنیان تمرکز کرده تا امکان کسب سهم دو درصد از بازار روسیه به میزان پنج میلیارد دلار امکان‌پذیر شود. 

 دبیر میز روسیه سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به موارد مطرح شده در این جلسه از جمله ظرفیت 32 میلیاردی بازار بالقوه در دسترس و 34 میلیاردی بازار بالقوه خارج از دسترس و بازار 170 میلیارد دلاری دست نخورده برای کشورمان، گفت: عدم وجود مراکز مستقیم عرضه کالاهای ایرانی در روسیه، عدم بازاریابی علمی و کاربردی، مشکلات بانکی، مشکلات حمل و نقل و لجستیک، عدم شناخت صحیح از قوانین، مقررات، استانداردها، پروتکل‌های بهداشتی و سلایق مصرف‌کننده طرف روس از مسائلی است نفوذ ایران در بازار روسیه را با کندی مواجه می‌سازد.

وی ادامه داد: همچنین عدم وجود مدیریت زنجیره تامین مناسب جهت انعقاد قرارداد با فروشگاه‌های زنجیره‌ای، ورود شرکت‌های خرد و متوسط بدون برنامه به بازار و ایجاد رقابت منفی تجار در بازار روسیه و عدم توانایی در مشارکت و کار گروهی و همچنین عدم تنوع در اقلام صادراتی ایران به روسیه که ( 70 درصد مرکبات و خشکبار  و مواد غذایی است)، از جمله مشکلات تجارت با بازار روسیه است که باعث شده ایران سهم کوچکی از این بازار داشته باشد. 

در ادامه این نشست مجازی راهکارهایی جهت شناسایی بازار جدید و قرارگیری محصولات در این سبد صادراتی تشریح شد. 

گفتنی است، وبینار معرفی ظرفیت‌های تجاری بازار روسیه با حضور اعضای اتاق بازرگانی اصفهان و اعضایی از سایر اتاق‌‎های بازرگانی کشور برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز