خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو؛

برخورداری ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار روستایی طی دولت یازدهم و دوازدهم؛ از آب سالم/ برنامه آب و برقی ۱۸۰ روز کاری وزارت نیرو اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۰۴۷۰

وزیر نیرو اظهار داشت: طبق برنامه علاوه بر 12 هزار و 182 روستا که تاکنون از آب سالم برخوردار شدند تا نیمه 1400 و تحویل دولت جمعیت روستایی برخوردار از آب سالم به بیش از 10 میلیون نفر برسد که از این تعداد 9 میلیون و 200 هزار نفر مربوط به طرح‌های دولت یازدهم و دوازدهم است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، رضا اردکانیان در سی و پنجمین هفته از پویش هر هفته # الف – ب – ایران و برگزاری جشنواره پژوهش و فناوری گفت: این هفته در سی و پنجمین پویش آبرسانی سالم و پایدار به 137 روستا در استان‌های فارس و مرکزی با جمعیت بیش از 60 هزار نفر انجام می‌شود. با این تعداد جمع روستائیانی که طی هفت سال گذشته از دولت تدبیر و امید به آ‌ب سالم دسترسی پیدا کرده اند به بیش از هشت میلیون و 200 هزار نفر رسید.

وی ابراز امیدواری کرد که طبق برنامه علاوه بر 12 هزار و 182 روستا که تاکنون از آب سالم برخوردار شدند تا نیمه 1400 و تحویل دولت جمعیت روستایی برخوردار از آب سالم به بیش از 10 میلیون نفر برسد که از این تعداد 9 میلیون و 200 هزار نفر مربوط به طرح‌های دولت یازدهم و دوازدهم است.

وزیر نیرو با بیان اینکه این کاروان فعالیت خود را تا پایان سال طبق برنامه ادامه می‌دهد، افزود: تا امروز از 250 پروژه 195 پروژه در بخش آب و برق و فاضلاب با سرمایه‌گذاری 54 هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید و 55 پروژه باقیمانده نیز طبق برنامه تا پایان سال وارد مدار خواهند شد.

وی یادآور شد: از 250 پروژه ، 50 پروژه سازوکاری  هستند که موجب تسهیل و تسریع در اجرای پروژه‌های ساخت و سازی کاهش هزینه‌ها افزایش سرعت و ورود فناوری نوین به صنعت آب و برق می شوند.

وی با بیان اینکه امروز سه طرح سازوکاری شامل زیست بوم نوآوری، سامانه پایش سیلاب و سامانه برق افتتاح شد افزود: کار در صنعت آب و برق محدود به این پویش و فعالیت تا پایان سال 99 نیست بلکه برگرفته از رهنمود رهبری در هفته دولت که به صورت دیدار مجازی با هیات وزیران انجام شد، اجرای طرح‌ها در زمان وعده داده شده استمرار خواهد داشت و فعالیت‌ها برای دولت آینده ریل‌گذاری خواهد شد.

وی گفت: وزارت نیرو 180 روز کاری از ابتدای دیماه تدوین کرده که به مدیران مربوطه ابلاغ شده و تا پایان دهه اول مرداد فرصت خواهیم داشت که برنامه‌ریزی‌ها را در سه سرفصل انجام دهیم.

اردکانیان خاطرنشان کرد: یکی از این سر فصل‌ها اجرای طرح‌های ساخت و سازی شامل احداث نیروگاه، سد، شبکه زهکشی، تصفیه‌خانه آب و تصفیه خانه فاضلاب است. سرفصل دوم طرح‌های ساز و کاری تسهیل کننده مسیر که موجب گشایش در هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری و سرعت خدمت‌رسانی به مردم است.

وی سرفصل سوم را نیز ریل‌گذاری برای دولت آینده عنوان کرد و افزود: مجموع پروژه‌های که در 180 روز کاری خود را موظف به انجام می‌دانیم در د ولت آینده نیز تداوم خواهد یافت.

وی یادآور شد: به لحاظ خدمت‌سرانی به مردم نباید تحت تاثیر رفت و آمد دولت‌ها و فراز و فرودها شویم.

اردکانیان با ابراز امیدواری از خلاصی از تحریم و جنگ اقتصادی یادآور شد: همان گونه که از جنگ نظامی سرفراز بیرون آمدیم در این جنگ اقتصادی نیز روسیاهی نصیب آتش افروزان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شرایط باید به گونه‌ای باشد که دولت آ‌ینده با گشایشی که حاصل می‌شود، طرح‌های آب و برق را با سرعت بهتری اجرا کند.

وی با بیان اینکه ما با جمعیت بیش از 80 میلیون نفر باید از منابع انسانی ارزنده بیشترین استفاده را برای رفاه مردم کشور و منطقه بکنیم افزود: این امر مستلزم ارتباط با مرزهای دانش و فناوری‌های نوین و ایجاد آمادگی برای پدیده‌های نو از جمله تغییر اقلیم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز