خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم تهران:

تحقیق و تفحص مجلس یک فرصت مناسب برای فولاد مبارکه است/ فولاد مبارکه نباید از طرح تحقیق و تفحص نگران باشد

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۹۶۱۲

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، بحث تحقیق و تفحص را یک فرصت برای فولاد مبارکه دانست و گفت: وزرا هنگامی که برای پاسخ به سوالات نمایندگان در مجلس حاضر می‌شوند فرصت پیدا می‌کنند تا مشکلات خود را مطرح کنند. فولاد مبارکه نیز می‌تواند از این فرصت استفاده کرده و مشکلات خود را عنوان کند.

سید علی یزدی‌خواه، در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، قانون‌گذاری (اصلاح قوانین) و نظارت بر اجرای قوانین را دو رسالت مهم نمایندگان مجلس دانست و گفت: قانون‌گذار به نمایندگان اختیار داده تا در راستای ایفای وظایف خود به مسئولان اجرایی تذکر، تحقیق و تفحص، سوال یا استیضاح نماید. البته این موارد برای وزارتخانه‌ها، شرکت‌ و موسساتی است که از بودجه عمومی دولت استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به رشد افسار گسیخته قیمت‌ها طی مدت اخیر گفت: حوزه ‌ساختمان، لوازم خانگی، ‌خودرو و بخش عمده‌ای از صنعت نیازمند فولاد هستند. در یک و دو سال اخیر قیمت فولاد با توجه به نوسانات نرخ ارز، ‌در بازار آزاد دچار نوسان شده است. در نتیجه محصولات جانبی نیز به تبع این نوسان، افزایش پیدا کرده‌اند.

یزدی خواه معتقد است: ‌برای نمایندگان این ابهام به وجود آمده که دلیل اصلی گرانی‌های اخیر،‌ صنایع فولاد کشور به خصوص فولاد مبارکه (بزرگترین تولیدکننده فولاد کشور) است.

این نماینده مجلس، بحث تحقیق و تفحص را یک فرصت برای فولاد مبارکه دانست و گفت: وزرا هنگامی که برای پاسخ به سوالات نمایندگان در مجلس حاضر می‌شوند فرصت پیدا می‌کنند تا مشکلات خود را مطرح کنند. فولاد مبارکه نیز می‌تواند از ین فرصت استفاده کرده و مشکلات خود را عنوان کند.

وی با بیان اینکه نمایندگان نوکر و وکیل مردم هستند،‌ عنوان کرد:‌ مردم در ملاقات‌های مردمی همواره در خصوص قیمت افسار گسیخته خودرو و یا لوازم خانگی سوال می‌پرسند، هنگامی که نمایندگان از خودروسازان پیگیری می‌کند، انگشت اتهام آنها به سمت فولادسازان و افزایش قیمت فولاد است.

یزدی خواه افزود: اگر فولاد مبارکه مشکلی نداشته باشد نباید از طرح تحقیق و تفحص ابایی داشته باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز