خبرگزاری کار ایران

در نشست میز کشوری صربستان بررسی شد:

توسعه مناسبات اقتصادی ایران و صربستان

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۹۲۰۹

مدیرکل دفتر اروپا و آمریکای سازمان توسعه تجارت ایران از برگزاری میز کشوری صربستان و بررسی راهکارهای همکاری با این کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، بهروز حسن‌الفت با بیان این مطلب اظهار داشت: در راستای اتخاذ تمهیدات لازم جهت برپایی اجلاس کمیسیون مشترک آتی ایران و صربستان و ارزیابی آخرین اقدامات و پیگیری‌های صورت گرفته در ارتباط با مفاد پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور، جلسه‌ای با حضور نمایندگان دستگاه‌های ذی‌ربط دولتی و خصوصی برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه نمایندگان دستگاه‌های مختلف در خصوص اقدامات انجام شده، برنامه‌ها و ظرفیت‌های موجود در کنار عزم مسئولین ارشد دو کشور جهت توسعه مناسبات اقتصادی  به بحث و گفتگو پرداختند.

الفت با اشاره به ظرفیت‌های همکاری دو کشور ادامه داد: با توجه امضا برخی از تفاهمات زیرساختی در حوزه‌های اقتصادی در سنوات گذشته و تمایل طرفین به انجام مذاکرات در راستای امضا تفاهم‌نامه تعرفه ترجیحی و آزاد و سایر تفاهم‌نامه‌ها در حوزه‌های سرمایه‌گذاری، پولی و مالی‌،کشاورزی، نیرو، گردشگری، خدمات فنی مهندسی و ... به نظر می‌رسد فرصت‌های جدیدی در توسعه مناسبات اقتصادی با این کشور حوزه بالکان ایجاد شود.

مدیر کل دفتر اروپا و آمریکا گفت: از مهم‌ترین زمینه‌های همکاری بین دو کشور می‌توان به همکاری در حوزه‌های کشاورزی، دارویی، اقلام صنعتی، محصولات پلیمری، ساختمانی و تجهیزات پزشکی، صنایع چوبی، صنعت غذایی و ... اشاره کرد.

وی بیان کرد: براساس تصمیمات اتخاذ شده مقرر شد هر یک از اعضا کارگروه نسبت به برگزاری نشست‌های کارشناسی و تخصصی در حوزه‌های مختلف از جمله سلامت، انرژی، کشاورزی و...  با همتایان صرب خود و با بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی اقدام کنند.

گفتنی است، وبیناری با هدف معرفی بازار صربستان تا پایان ماه جاری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز