خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن صنفی سیمان در گفت‌وگو با ایلنا:

گاز ۶۴ کارخانه تولید سیمان قطع شد/ اجازه ذخیره‌سازی مازوت را ندادند

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۸۸۶۱

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان اظهار داشت: به تازگی تعداد کارخانجاتی که گاز آنها قطع شده افزایش پیدا کرده است. از ۷۷ کارخانه تولید سیمان، ۳ کارخانه از ابتدا مازوت‌سوز بودند. از بین ۷۴ کارخانه گازسوز، گاز حدود ۶۴ کارخانه قطع شده است.

عبدالرضا شیخان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در مورد مشکل قطع گاز در کارخانجات تولید سیمان گفت: ۲۳ آبان امسال به علت افت فشار گاز و گازرسانی برای مصارف خانگی، گاز بسیاری از کارخانجات سیمان را قطع کردند. این موضوع موجب وارد شدن شوک به کارخانه‌ها و کاهش تولید شد که صدمات مالی زیادی به کارخانجات سیمان وارد کرده است. 

وی در ادامه افزود: هر سال با پیش بینی قطع گاز گفته می‌شد که کارخانجات سیمان با هماهنگی وزارت نفت، ذخیره‌سازی سوخت دوم که همان مازوت است را انجام دهند که امسال اجازه اینکار را ندادند و اعلام کردند هنگام قطع گاز، مازوت را خواهند داد.

شیخان تصریح کرد: امسال هم قیمت مازوت نسبت به سال گذشته دو و نیم برابر شد که نسبت به گاز افزایش چشمگیری داشت و فشار زیادی به کارخانه‌ها وارد شد. البته قیمت مازوت با هزینه حمل، سه و نیم برابر قیمت گاز شده که اثر این موضوع روی قیمت تمام شده بسیار محسوس است.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در مورد تعطیلی بعضی از کارخانجات به علت مشکل گاز اظهار کرد: با این وضعیت بسیاری از کارخانجات توان تولید خود را از دست دادند و به سمت تعطیلی رفتند. در هر استانی بعضی از کارخانجات توانستند مازوت یارانه‌ای دریافت کنند؛ در حال حاضر مازوت یارانه‌ای ۳۰۰ تومان و گاز ۱۱۹ تومان است. در بعضی مناطق حتی ۴۰۰ یا ۵۰۰ تومان هم به خاطر هزینه حمل بالا می‌رود. 

شیخان همچنین اضافه کرد: به تازگی تعداد کارخانجاتی که گاز آنها قطع شده افزایش پیدا کرده است. از ۷۷ کارخانه تولید سیمان، ۳ کارخانه از ابتدا مازوت‌سوز بودند. از بین ۷۴ کارخانه گازسوز، گاز حدود ۶۴ کارخانه قطع شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز