خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد:

عدم انطباق سهمیه نهاده‌های دامی در بازارگاه با نیاز واقعی مرغداران/ کاهش ۱۰ روزه زمان تخصیص سهمیه

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۸۷۸۲

نائب رئیس کانون مرغداران گوشتی کشور با تاکید بر تاثیر مثبت سامانه بازارگاه بر حذف حلقه‌های واسط در توزیع نهاده‌های از عدم انطباق سهمیه نهاده‌های دامی در بازارگاه با نیاز واقعی مرغداران انتقاد کرد.

حبیب اسدالله نژاد، در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به دستورالعمل تعیین سهمیه مرغداران در سامانه بازارگاه،  اظهار کرد: طبق دستورالعمل برای تخصیص سهمیه به مرغدار طول دوره پرورش مرغ 40 روز و برای هر کیلوگرم 4 کیلوگرم دان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: اگر مبنا را این دستورالعمل قرار دهیم هم اکنون 100 درصد نهاده‌های دامی با نرخ مصوب برای مرغداران تامین می‌شود، اما واقعیت‌های موجود در تولید و بازار با دستورالعمل‌ها متفاوت است.

به گفته وی؛ هدف از در نظر گرفتن دوره پرورش 40 روز تولید مرغ سایز است، اما واقعیت این است که بازار مصرفی برای مرغ با وزن پایین نیست چراکه مصرف کننده ما به دنبال مرغ درشت است.

اسدالله نژاد افزود: اینکه به بهانه تولید مرغ سایر سهمیه نهاده دامی مرغدار را کاهش دهیم، کار را از انتها شروع کردن است.

وی با تاکید بر اینکه برای مصرف مرغ سایز باید ابتدا فرهنگ‌سازی شود، اظهار کرد: ابتدا باید مصرف مرغ با وزن کم در بین مردم فرهنگ‌سازی و بازار مصرف آن تعرف شود سپس به تولیدکننده فشار بیاوریم.

اسدالله نژاد یادآور شد: علاوه بر عدم استقبال مردم از مرغ سایز، به دلیل عدم کشش بازار با مازاد تولید نیز مواجه هستیم که اجازه نمی‌دهد مرغ‌ها را در دوره 40 روزه بارگیری کنیم.

وی گفت: در حال حاضر بسیاری از واحدهای مرغداران به دلیل عدم کشش بازار مجبور به نگهداری مرغ در مرغداری هستند که هزینه زیادی را برای تامین نهاده دامی بر آن‌ها تحمیل می‌کند.

نائب رئیس کانون مرغداران گوشتی کشور در پاسخ به این پرسش که یکی دیگر از مشکلات بازارگاه طولانی بودن زمان تخصیص سهمیه نهاده‌ها بود، اظهار کرد: زمان تخصیص نهاده‌های دامی بیش از 20 روز بود که اکنون به کمتر از 12 روز کاهش یافته است.

اسدالله نژاد ادامه داد: از نظر ما این زمان نیز همچنان طولانی است و برای کاهش آن پیشنهاداتی را به وزارت جهاد کشاورزی داده‌ایم.

وی یکی از این پیشنهادات را تخصیص سهمیه نهاده‌های دامی در سامانه بازرگاه به محض صدور مجوز جوجه ریزی عنوان کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز