خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی خبر داد

اخذ مجوز جهت تأمین منابع مالی احداث آزادراه و راه‌آهن شیراز – بوشهر از بازار سرمایه

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۸۲۱۸

وزیر راه و شهرسازی از دریافت مجوز جهت تأمین منابع مالی احداث آزادراه و راه‌آهن شیراز – بوشهر از بازار سرمایه خبر داد و تاکید کرد که بازار سرمایه به ما کمک می‌کند تا پروژه‌ها، پیوستگی بهتری در تأمین مالی داشته باشند.

به گزارش ایلنا از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی طی بازدید از پروژه‌های درست احداث بندر کنگان واقع در جنوب استان بوشهر، در جمع خبرنگاران گفت: از پروژه‌های در دست احداث بازدید کردیم و برای ما نکته بسیار حائز اهمیت این است که استان بوشهر و منطقه کنگان و عسلویه جزو مناطق مهم اقتصادی و قطب انرژی کشور هستند و راه‌های شریانی آن باید در اولویت قرار داشته باشند.

وی گفت: به زودی کریدور بزرگراهی این منطقه به بهره‌برداری خواهد رسید و بخشی از آن عمدتاً تا پایان سال به افتتاح می‌رسد.

اسلامی اظهار کرد: موضوع دیگری که در این منطقه مهم است، مربوط به توسعه بنادر استان است که در این راستا، بندر کنگان نیز که یک مطالبه مردمی بود، همان‌گونه که در سفر آقای رئیس‌جمهور هم مورد تأیید قرار گرفت، این پروژه در سازمان بنادر طراحی شد و اکنون هم عملیات اجرایی آن شروع شده و به امید خدا امیدواریم که پیمانکار با اهتمام ویژه بتواند در زمان‌بندی که متعهد شده، پروژه را به پایان برساند.

وی افزود: امیدواریم با بهره‌برداری از پروژه‌های این منطقه، مردم بتوانند از یک بندر خیلی خوب و با کیفیت و با ظرفیت کشتی‌های ۲ هزار و ۵۰۰ تنی بهره‌مند شوند که قطعاً در اقتصاد، اشتغال و معیشت مردم نقش بسزایی خواهد داشت.

وزیر راه و شهرسازی گفت: موضوع مهم دیگر که در استان دنبال شده و یک خبر خوب برای مردم منطقه است، این است که یکی از مشکلات ما که مربوط به تأمین اعتبار برای احداث راه‌آهن شیراز- بوشهر بود که ادامه آن به سمت عسلویه هم در دستور کار ما است، مجوز تأمین مالی آن  از بازار سرمایه و  بانک مرکزی و وزارت اقتصاد دریافت شده و به امید خدا آن را در دستور کار قرار خواهیم داد و با یک شتاب بیشتری این پروژه را دنبال خواهیم کرد.

اسلامی عنوان کرد: همچنین اکنون مجوز تأمین مالی از بازار سرمایه را برای آزادراه شیراز- بوشهر نیز گرفته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: بازار سرمایه به ما کمک می‌کند تا پروژه‌ها، پیوستگی بهتری در تأمین مالی داشته باشند تا به امید خدا بدون وقفه پیش بروند و ما هرچه زودتر بتوانیم زیرساخت‌های کشورمان مان را توسعه بدهیم و به بهره‌برداری برسانیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز