خبرگزاری کار ایران

مدیر مهندسی کارخانه شرکت فولاد مبارکه تاکید کرد؛

انقلاب صنعتی نسل چهارم تاثیری در کاهش اشتغال فولاد مبارکه نخواهد داشت

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۷۸۰۶

مدیر مهندسی کارخانه شرکت فولاد مبارکه تاکید کرد: آغاز انقلاب صنعتی نسل چهارم در شرکت فولاد مبارکه تاثیر در کاهش اشتغال نخواهد داشت؛ بلکه این طرح باعث تغییر فعالیت خواهد شد. به نحوی که درصد فعالیت‌های انسانی کاهش و درصد فعالیت‌های نظارتی و کنترلی افزایش پیدا خواهد کرد.

محمدرضا شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با اشاره به آغاز انقلاب صنعتی نسل چهارم در 15 سال اخیر گفت: فولاد مبارکه قصد دارد در انقلاب صنعتی نسل چهارم از تکنولوژی نو ظهور در صنعت فولاد استفاده کند.

وی با بیان اینکه استفاده از تکنولوژی نو ظهور در جهت افزایش بهروری است، نه یک طرح تزئینی،‌ ‌گفت: تمام صنایع دنیا به سمت انقلاب صنعتی نسل چهارم حرکت می‌کنند، تکنولوژی نو ظهور شامل هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، بلاک چین، ربات، واقعیت مجازی و خدمات ابری و ... می‌شود. به خدمت گرفتن این ابزار در صنعت فولاد مبارکه در جهت افزیش بهره‌وری و ارتقاع رادمان خواهد بود.

شریفی معتقد است: استفاده از تکنولوژی نو ظهور باعث تحقق اهداف شرکت فولاد مبارکه می‌شود که این اهداف شامل:‌ افزایش کارایی، ایمنی (استفاده از ربات)، لجستیک و ... است.

وی با اینکه افزایش بهره‌وری تاثیر به سزایی در شاخص‌های سودآوری خواهد داشت،‌ افزود:‌  قطعا با افزایش بهره‌وری، میزان زمان صرف شده برای تولید محصول کاهش پیدا خواهد کرد. علاوه بر آن میزان مواد اولیه،‌ زمان توقف، ضایعات نیز کاهش خواهد یافت.

وی یکی دیگر از اهداف انقلاب صنعتی نسل چهارم را کنترل کیفیت هوشمند عنوان کرد و افزود: از زمانی که مواد اولیه وارد خط تولید می‌شود، اطلاعات توسط این سیستم جمع‌آوری و پردازش خواهد شد تا ضایعات به کمترین میزان برسد.

مدیر مهندسی کارخانه شرکت فولاد مبارکه یکی از اهداف مهم در استفاده از تکنولوژی نو ظهور را در بخش تصمیم‌گیری‌های روزانه دانست و گفت: با استفاده از تکنولوژی نو ظهور، تصمیم‌گیری‌های روزنامه می‌تواند مبتنی بر اطلاعات هوش مصنوعی و با جمع اوری اطلاعات در سطح کارگاه‌ها صورت بگیرد. این امر باعث افزایش فرصت مدیران برای تصمیم‌گیری در خصوص مساعل مهم‌ و استراتژیک خواهد شد.

شریفی افزود:‌ با توجه به اینکه شرایط محیطی ناپایدار و در حال تغییر است، باید تصمیم‌گیری ها در لحظه اخذ شود و این امر تنها با انقلاب صنعتی نسل چهارم امکان‌پذیر است.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح میزان حمل‌ونقل کاهش پیدا خواهد کرد، ‌افزود: حمل‌ونقل ارزش افزوده به همراه ندارد، اگر بتوان میزان حمل و نقل و جابه‌جایی‌ها را کاهش دهیم، قطعا تاثیر به سزایی در میزان بهره‌وری خواهد گذاشت.

وی تاکید کرد: آغاز انقلاب صنعتی نسل چهارم در شرکت فولاد مبارکه تاثیر در کاهش اشتغال نخواهد گذشت؛ بلکه این طرح باعث تغییر فعالیت خواهد شد. به نحوی که درصد فعالیت‌های انسانی کاهش و درصد فعالیت نظارت و کنترل افزایش پیدا خواهد کرد.

مدیر مهندسی کارخانه شرکت فولاد مبارکه افزود: این طرح باعث می‌شود در بخش‌هایی که احتمال خطر وجود دارد از رباط استفاده شود. به طورمثال در حال حاضر شماره‌گذاری محصولات به طور دستی انجام می‌شود و این امر برای نیروی انسانی خطرناک است. با اجرای این طرح، شماره‌گذاری‌ها توسط ربات انجام خواهد شد و در عوض نیروهای انسانی به جای اینکه به طور مستقیم این فعالیت را انجام دهند در اتاق‌های کنترل بر انجام کار نظارت خواهند داشت. در این راستا شرکت فولاد مبارکه آموزش‌های مخصوص در سطوح‌ها مختلف انجام می‌دهد

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز