خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق اصناف تهران:

درخواست نانوایان تهران در مورد افزایش قیمت نان در حال بررسی است

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۷۷۰۶

رئیس اتاق اصناف تهران، گفت: قیمت نان افزایش نیافته است، اما درخواست اتحادیه نانوایان تهران در مورد افزایش قیمت نان در حال پیگیری و بررسی است.

به گزارش ایلنا و به نقل از اتاق اصناف تهران، قاسم نوده فراهانی با اشاره به ساماندهی بازار ماسک، گفت: از ابتدای آینده بازرسان اصناف و صمت با حضور در سطح شهر، خواربار فروشی‌ها، واحدهای عرضه کننده تجهیزات پزشکی و سوپرمارکت‌ها، ماسک‌های غیراستاندارد که مورد تایید سازمان غذا و دارو و ستاد مقابله با کرونا نباشند، جمع‌آوری خواهند شد.

وی افزود: طبق اعلام سازمان غذا و دارو، منظور از ماسک استاندارد، ماسک‌های تولید شده با ماشین و دارای پارچه ملت بلون (پارچه مخصوص به عنوان فیلتر که بین لایه درونی و بیرونی ماسک واقع شده) هستند که در غیر این صورت ماسک از واحد صنفی جمع آوری می‌شود.

رئیس اتاق اصناف تهران با اشاره به خودکفایی تولید ماسک افزود: با تولیدکنندگان و عرضه کنندگان ماسک‌های غیر استاندارد برخورد خواهد شد.

نوده فراهانی با اشاره به ثبت مشخصات تولیدکنندگان استاندارد در سامانه جامع تجارت، گفت: عرضه کنندگان، باید ماسک را از سامانه جامع تجارت و از تولیدکنندگان مورد تایید خریداری و حتماً فاکتور رسمی خرید دریافت کنند.

وی افزود: از ابتدای هفته آینده بازرسان اصناف و صمت به سطح شهر و واحدهای عرضه کننده ماسک مراجعه خواهند کرد و در صورت مشاهده ماسک بدون استاندارد، آن کالا را جمع آوری و واحد متخلف را به تعزیرات معرفی خواهند کرد.

نان گران نشده است

رئیس اتاق اصناف تهران در ادامه در خصوص افزایش قیمت نان گفت: قیمت نان تغییری نیافته است و مردم در صورت گران‌فروشی تخلف را به سامانه ۱۲۴» اطلاع دهند تا توسط تعزیرات با نانوایی متخلف برخورد شود.

نوده فراهانی افزود: اتحادیه نانوایان تهران برای افزایش قیمت نان درخواستی داده و این درخواست فقط در حال پیگیری و بررسی است.

وی افزود: درخواست اتحادیه نانوایان تهران در کمیته کارشناسی بررسی می‌شود و در صورتی که درصدی برای افزایش قیمت در نظر گرفته شود، در آن زمان قیمت نان ابلاغ می‌شود.

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: بازرسان اتاق اصناف و سازمان صمت تهران به تخلفات نانوایی‌هایی که اقدام به گرانفروشی می‌کنند رسیدگی و در صورت اثبات گرانفروشی مسئول آن واحد صنفی را برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی معرفی خواهند کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز