خبرگزاری کار ایران

آذری‌جهرمی در سیستان و بلوچستان:

فرقی میان فرزندان ما و شما نیست

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۷۵۷۳

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به وجود ۱۷۰۰ کیلومتر فیبر نوری در سیستان و بلوچستان از تجهیز هزار کیلومتر دیگر از مناطق این استان به فیبر نوری در مدت کوتاهی خبر داد.

به گزارش ایلنا از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه برنامه‌های سفر خود در سیستان و بلوچستان به روستای شورو بخش تورین از توابع شهرستان زاهدان رفت تا از نزدیک و به‌صورت میدانی وضعیت ارتباطات در این منطقه را بررسی کند.

آذری جهرمی در جمع اهالی این روستا و روستاهای اطراف، با اشاره به اینکه امروزه ارتباطات فقط برای برقراری و تبادل ارتباط نیست، گفت: امروز سلامت، آموزش و کسب‌وکارها در بستر اینترنت قرار دارد و رونق بسیاری از کارها به دسترسی شبکه اینترنت مرتبط است.

وی به دانش آموزان بااستعداد روستا اشاره کرد و افزود: فرقی بین فرزندان ما با فرزندان شما در این روستا نیست و ایجاد دسترسی به ارتباطات حداقل کاری است که می‌توانیم برای آنان انجام دهیم تا آنان بتوانند در ساخت آینده کشور و منطقه نقش ایفا کنند.

وزیر ارتباطات از راه‌اندازی و اینترنت پرسرعت و اتصال به شبکه ملی اطلاعات تا سه هفته آینده در این روستا خبر داد.

وی با اشاره به هزینه‌بر بودن پوشش ارتباطات در منطقه، افزود: برای استان سیستان و بلوچستان ۱۷۰۰ کیلومتر فیبرنوری کشیده شده که هزار کیلومتر دیگر نیز در همین مدت کوتاه برای این استان در برنامه داریم.

بر اساس این گزارش، وزیر ارتباطات بعد از سخنان خود در جمع اهالی این روستا حضور یافت و از نزدیک در جریان مشکلات ارتباطی مردم قرار گرفت.

در ابتدای این مراسم، فرماندار زاهدان نیز در سخنان کوتاهی، گزارشی از وضعیت ارتباطات در روستاهای منطقه و نیازهای ارتباطی آنان ارائه کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین از تست نهایی تجهیزات در اطراف زاهدان خبر داد و اعلام کرد تا امشب زمان‌بندی اتصال تک‌تک روستاها به شبکه ملی اطلاعات مشخص می‌شود.

 محمدجواد آذری جهرمی درباره جمع‌بندی جلسات کاری و اقدامات انجام شده گفت: از مناطق روستایی اطراف خاش و زاهدان بازدید میدانی داشتم که برنامه اجرایی آن و زیرساخت‌های آن  آماده شده است.

وی افزود: تست نهایی نیز در منطقه چشمه زیارت اطراف زاهدان در حال انجام است که تا امشب نتیجه نهایی آن مشخص می‌شود.

وزیر ارتباطات با اشاره به جلسات فنی و کارشناسی در دو روز گذشته، گفت: نهایت امشب می‌توانیم برنامه اجرایی و زمان‌بندی اقدامات خود را به مردم گزارش کنیم و مشخص کنیم در چه زمانی چه روستایی به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شود.

وی افزود: تمام برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان اردیبهشت است اما از سه هفته آینده به‌تدریج اتصال روستاها به شبکه  آغاز می‌شود و همین امروز هم ۱۱ روستا متصل شدند.

آذری جهرمی تصریح کرد: این ۱۱ روستا در منطقه چشمه زیارت اطراف زاهدان است که تقریباً از ۱۰ تا ۲۰۰ خانوار در روستاهای این منطقه زندگی می‌کنند که با راه‌اندازی ۲ سایت به اینترنت پرسرعت دسترسی پیدا کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز