خبرگزاری کار ایران

تکمیل خط لوله نورد استریم- ۲ در آب‌های آلمان

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۷۲۸۵

کنسرسیوم خط لوله گاز نورد استریم -۲ اعلام کرد ساخت بخشی از این خط لوله را که در آب‌های آلمان قرار دارد به اتمام رسانده است.

به گزارش ایلنا از خبرگزاری رویترز، کنسرسیوم نورد استریم-۲ به رهبری روسیه روز دوشنبه (هشتم دی‌ماه) اعلام کرد که لوله‌گذاری این پروژه در آب‌های آلمان را به اتمام رسانده است و کار روی بخشی از این خط لوله به طول ۲ کیلومتر و ۶۰۰ متر را که با تهدید تحریم‌های ایالات متحده متوقف شده بود، به پایان رسانده است.

داده‌های مؤسسه ردیابی کشتی رفینیتیو ایکون اوایل روز دوشنبه نشان داد شناور لوله‌گذاری روسی فورتونا از محل ساخت خط لوله گاز نورد استریم- ۲ در آب‌های آلمان در دریای بالتیک خارج شده است.

فورتونا اوایل این ماه کار روی خط لوله را آغاز کرد. گاز این خط لوله با دور زدن اوکراین مستقیماً از روسیه به غرب اروپا ارسال می‌شود. ساخت این خط لوله به دلیل خطرات تحریم‌های ایالات متحده به‌مدت یک سال متوقف شده بود.

با ساخت این خط لوله - که برآورد می‌شود هزینه ساخت آن ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو (۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار) باشد - اروپای غربی بیشتر به گاز روسیه وابسته می‌شود و واشنگتن معتقد است این خط لوله امنیت انرژی اروپا را به خطر می‌اندازد.

فورتونا قرار است ماه آینده ساخت این خط لوله در آب‌های دانمارک را ادامه دهد.

با وجود اینکه کنسرسیوم ساخت این خط لوله (به رهبری گازپروم روسیه و با شرکای غربی آن) بیش از ۹۰ درصد ساخت این پروژه را به اتمام رسانده است، هنوز بیش از ۱۰۰ کیلومتر دیگر از لوله‌گذاری این خط لوله باقی‌ مانده است.

مقام‌های ارشد دولت ترامپ روز چهارشنبه (دوم دی‌ماه) اظهار کردند واشنگتن از متحدان اروپایی و شرکت‌های خصوصی می‌خواهد اقدام‌ها برای کمک به ساخت خط لوله را متوقف کنند.

الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه روز دوشنبه اعلام کرد روسیه برای اتمام این پروژه باید خود را با تحریم‌های احتمالی جدید آمریکا تطبیق دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز