خبرگزاری کار ایران

به گزارش ایلنا؛

تحویل جسد یکی از خدمه شناور واژگون شده «خوارزم» برای تشخیص هویت/ تشریح دلایل وقوع سانحه

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۶۶۸۲

طبق اطلاعات ارایه شده از سوی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان هنوز احتمال زنده بودن 6 خدمه لندینگ کرافت خوارزم وجود دارد و عملیات جستجو همچنان ادامه پیدا می کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، طبق اطلاعاتی که اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در اختیار خبرگزاری ایلنا قرار داده است؛ صبح امروز پیکر بی‌جان یکی از 7 خدمه لندینگ کرافت خوارزم که عصر روز پنجم دی ماه در 25 کیلومتری جزیره لارک دچار سانحه شده بود، صبح امروز در نزدیکی جزیره قشم پیدا شد. این جسد برای تشخیص هویت به مراجع ذی ربط تحویل شده است.   

طبق گزارش روند عملیات امداد و جستجو؛ بررسی و تلاش برای نجات 6 خدمه دیگرهمچنان ادامه دارد و هنوز می‌توان امیدوار بود که 6 خدمه دیگر زنده پیدا شوند.

از روز پنجم دی ماه علمیات نجات و جستجو آغاز شده است و تمام آن منطقه تا شعاع چند کیلومتری محل حادثه بین گروه‌ها و تیم‌های امداد و نجات تقسیم بندی شده و تمام ارگان‌ها ونهادهای مربوطه تیم‌های نجات را به منطقه اعزام کرده اند.

همزمان با انجام عملیات جستجو و نجات، علت وقوع این سانحه و واژگونی لندینگ کرافت خوارزم که با بار بیل مکانیکی از بندر شناص عمان به سمت بندر عباس در حال حرکت بود، در حال بررسی و پایش است. نامساعد بودن شرایط جوی، وزن غیر مجاز بار این شناور که حاوی 15 دستگاه بیل مکانیکی بوده و عدم مهار درست بار در شناور و همچنین آبگرفتگی از جمله دلایل احتمالی بروز این سانحه به شمار می روند که هنوز نمی توان با قطعیت گفت که سانحه به دلیل کدام یک از این موارد رخ داده است.

از آنجایی که شرایط جوی در منطقه واژگونی لندینگ کرافت خوارزم پایدار نیست و این شناور به دلیل وجود شدت امواج در حال حرکت است؛ فعلا امکان نزدیک شدن شناور دیگر به این شناور واژگون شده نیست. احتمال اینکه افرادی از خدمه در شناور مبحوس شده باشند وجود دارد که با پایدار شدن شرایط جوی، غواص های حرفه ای برای جستجوی اجساد وارد شناور خواهند شد.     

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز