خبرگزاری کار ایران

سخنگوی صنعت برق در گفت‌وگو با ایلنا تشریح کرد؛

دلیل خاموشی معابر چیست؟

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۶۴۹۴

سخنگوی صنعت برق گفت: اصلاح روشنایی معابر باعث صرفه‌جویی یک میلیون لیتر در مصرف سوخت نیروگاه‌ها است، اگرچه این کار موثر و نمادین است، اما به تنهایی کافی نیست و در کنار آن باید فعالیت‌های دیگری نیز انجام شود.

به گزارش ایلنا، طی روزهای اخیر طرح اصلاح روشنایی معابر و بزرگراه‌ها جهت جلوگیری از مصرف برق و گاز در دستور کار دولت و مسئولین وزارت نیرو قرار گرفته است که بر اساس آن پس از ساعت 21 باتوجه به محدودیت‌های کرونایی تردد شبانه در شهرهای قرمز و نارنجی، اجرا می‌شود که علاوه بر صرفه‌جویی 500 مگاواتی در مصرف برق، منجر به کاهش مصرف معادل یک میلیون لیتر سوخت در نیروگاه‌ها نیز می‌شود، در واقع با این میزان سوخت صرفه‌جویی شده امکان ارسال بیشتر گاز به صنایع و جلوگیری از قطعی احتمالی و افت فشار گاز خانگی را خواهیم داشت.

مصطفی رجبی‌مشهدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره دلیل خاموشی لامپ‌های معابر طی روزهای اخیر اظهار داشت: در صورتی که نیروگاه‌ها با کمبود سوخت مواجه شوند، پایداری شبکه برق دچار مشکل خواهد شد، به همین دلیل نیز صنعت برق، همه توان خود را برای پایداری شبکه برق به کار خواهد بست.

وی افزود: اصلاح روشنایی معابر باعث صرفه‌جویی یک میلیون لیتر در مصرف سوخت نیروگاه‌ها است، اگرچه این کار موثر و نمادین است، اما به تنهایی کافی نیست و در کنار آن باید فعالیت‌های دیگری نیز انجام شود.

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: صنعت برق برای تشویق مردم به کاهش مصرف برق که تاثیر آن در کاهش مصرف سوخت نیروگاه‌ها نمایان می‌شود، مشوق‌هایی را که در تابستان برای مشترکان خانگی  اختصاص می‌داد، در زمستان نیز اجرایی می‌کند.

وی تاکید کرد: هموطنان با اقداماتی ساده مانند خاموش کردن لامپ‌های اضافی در منازل و ادارات و کاهش جزئی شعله بخاری و یا کاهش یک درجه دمای محیط، می‌توانند تا 10 درصد مصرف برق و گاز کشور را کاهش دهند که با چنین اقدامات ساده و همکاری مردم، مشکلی در تامین گاز و برق در کشور در چند روز سرد سال به وجود نخواهد آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز