خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون عمران در گفت وگو با ایلنا:

وجود ۷۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام عمرانی در کشور/ بودجه ۱۴۰۰ شبیه به رویای بایدنی است

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۶۰۰۸

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه تاکنون 30 درصد بودجه عمرانی سال 99 تخصیص پیدا کرده، گفت: در حال حاضر 2 هزار و 300 کد پروژه وجود دارد که ارزش آن چیزی حدود 700 هزار میلیارد تومان است.

مجتبی یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره بودجه 104 هزار میلیارد تومانی بخش عمران در لایحه بودجه 1400 اظهار داشت: کلیات لایحه بودجه 1400 شبیه به رویای بایدنی است تا اینکه یک بودجه واقع‌بینانه نسبت به شرایط کشور.

وی ادامه داد: درحالی فروش نفت را 2.3 میلیون بشکه در نظر گرفته‌اند که امروز حتی نیمی از این عدد هم به فروش نمی‌رود. از سوی دیگر هزینه‌های جاری کشور را تا 60 درصد افزایش دادند که قابل پذیرش نیست و مشخص نشده این رقم از چه منابعی تامین خواهد شد.

این عضو کمیسیون عمران افزود: با همین اعداد و ارقام و پیش‌بینی شرایط کشور می‌توان عدد کسری بودجه را با آنالیز دقیق، احصا کرد با این حال 104 هزار میلیارد تومان به پروژه‌های عمرانی اختصاص داده‌ شده‌ است. این در حالی است که در سال گذشته که رقم بودجه عمرانی که نصف این عدد بود زیر 30 درصد آن تخصیص پیدا کرد.

یوسفی با بیان اینکه این عدد حتی اگر محقق هم شود با این گرانی‌های امروز به اندازه همان 50 هزار میلیارد تومان سال گذشته است، گفت: 104  هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی در این افزایش چند برابری قیمت‌ها ناشی از افزایش نرخ ارز و رشد قیمت‌های مصالح به دلیل سوء مدیریت‌ها و عدم نظارت در بازارهایی مانند فولاد، قیر و پتروشیمی‌ها و... ‌رقم بالایی نیست و افزایش بودجه محسوب نمی‌شود.

وی با اشاره به پروژه‌های نیمه تمام عمرانی در کشور اظهار داشت: در حال حاضر 2 هزار و 300 کد پروژه وجود دارد که در بودجه گنجانده شده‌اند و ارزش آن چیزی حدود 700 هزار میلیارد تومان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز