خبرگزاری کار ایران

دبیرکل جمعیت هلال احمر؛

تجهیزات هلال احمر در حال افزایش است/ اقدامات خودجوش گاها مشکل‌زا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۵۷۷۱

دبیرکل جمعیت هلال احمر اظهار داشت: در شرایط وقوع حادثه مهمترین موضوع مدیریت مردم است و بهترین حالت این است که مردم کالاها و اقلام اهدایی خود را به هلال احمر و مراجع مربوطه ارائه دهند تا توزیع از طریق این نهادها بین آسیب‌دیدگان صورت بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد قوسیان در مراسم روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی اظهار داشت: در شرایط وقوع حادثه مهمترین موضوع مدیریت مردم است و بهترین حالت این است که مردم کالاها و اقلام اهدایی خود را به هلال احمر و مراجع مربوطه ارائه دهند تا توزیع از طریق این نهادها بین آسیب‌دیدگان صورت بگیرد.

وی با اشاره به مشکلات ترافیکی ناشی از حضور مردم در شرایط وقوع سانحه گفت: متاسفانه اقدامات خودجوش برخی از مردم مشکلاتی را برای نهادهای امدادرسان و مدیریتی ایجاد می‌کند و ممکن است این اقلام به صورت عادلانه بین این آسیب‌دیدگان تقسیم نشود.

دبیرکل جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه باید اعتماد به نهادهای امدادرسان و هلال احمر ایجاد شود و افزایش یابد، افزود: هرچند کمک‌های مردمی و خودجوش قابل تقدیر است اما مشکلاتی را هم به دنبال دارد که کار امداد را سخت‌تر می‌کند.

قوسیان گفت: 3500 خانه هلال احمر در کشور وجود دارد که تجهیزات این مراکز در حال افزایش است. استفاده از بالگرد هوایی را هم در دستور کار خود قرار دادیم تا مراحل امداد و توزیع کالا برای آسیب‌دیدگان سریع‌تر و بهتر انجام گیرد.

وی افزود: پس از زلزله بم، استانداردهای ساخت و ساز جدی‌تر گرفته شد و در زمینه تاب‌آوری و افزایش دو برابری مقاومت ساختمان‌ها اقدامات قابل توجهی انجام شده است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر با بیان اینکه مهمترین موضوع، آمادگی خود مردم در برابر حوادث طبیعی است، ادامه داد: آمادگی مردم باعث می‌شود تلفات در هنگام بروز سوانح به حداقل برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز