خبرگزاری کار ایران

حمایت روسیه از افزایش عرضه نفت اوپک پلاس در فوریه ۲۰۲۰

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۵۶۱۰

معاون نخست‌وزیر روسیه اعلام کرد که کشورش از افزایش تولید روزانه ۵۰۰ هزار بشکه نفت اوپک پلاس در ماه فوریه پشتیبانی می‌کند.

به گزارش ایلنا از خبرگزاری رویترز، الکساندر نواک اعلام کرد که روسیه در نشست ماه آینده ائتلاف سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک پلاس)، از افزایش تولید نفت به مقدار روزانه ۵۰۰ هزار بشکه در ماه فوریه حمایت می‌کند.

نفت هم‌اکنون بیش از ۵۰ دلار برای هر بشکه معامله می‌شود.

نواک همچنین در اظهارنظری دیگر گفت که مسکو قیمت نفت ۴۵ تا ۵۵ دلار برای هر بشکه را سطحی مطلوب برای احیای تولید نفت خود می‌داند که همسو با توافق کاهش تولید اوپک پلاس به مقدار قابل توجهی کاهش یافته است.

از زمان توافق کاهش عرضه جهانی نفت در ماه آوریل، اوپک پلاس به‌تدریج کاهش تولید خود را تسهیل کرده است و انتظار می‌رود در ماه ژانویه روزانه ۵۰۰ هزار بشکه در روز دیگر به بازار عرضه کند.

این ائتلاف نشست بعدی خود را چهارم ژانویه (۱۵ دی‌ماه) برگزار می‌کند، انتظار می‌رود در این نشست درباره تسهیل کاهش تولید به مقدار ۵۰۰ هزار بشکه در روز در ماه فوریه مذاکره شود.

نواک تصریح کرد: روسیه برای جلوگیری از تزلزل بازار از افزایش تدریجی تولید حمایت می‌کند، اوپک پلاس ابتدا موافقت کرده بود که تولید خود را از ماه ژانویه ۲ میلیون بشکه در روز افزایش دهد، اما در نشست اوایل ماه جاری تصمیم به افزایش تولید کمتری گرفت.

معاون نخست‌وزیر روسیه در اوایل این ماه اظهار کرده بود افزایش مجموع تولید اوپک پلاس تا ماه آوریل به رقم ۲ میلیون بشکه در روز می‌رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز