خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد:

کاهش قیمت تمام شده کالا با ایجاد مراکز تولیدی در پسکرانه بنادر/ حرکت سازمان بنادر به سمت بنادر نسل سوم

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۵۱۵۲

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، رویکرد این سازمان در ایجاد مراکز تولیدی و ارزش افزوده در بنادر تجاری کشور را "حرکت به سمت بنادر نسل سوم" عنوان و تأکید کرد: ایجاد مراکز تولیدی در پایانه‌های بندری و در مجاورت نقاطی که مواد اولیه به آن وارد می‌شود و یا صادرات مجدد در آن صورت می گیرد؛ سبب کاهش هزینه کالاها برای مصرف‌کننده نهایی و رونق اقتصاد کلان می‌شود.

به گزارش ایلنا از سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد در آیین امضای یادداشت تفاهم‌نامه ۶ قرارداد سرمایه‌گذاری بخش خصوص در اراضی ۲۴۰۰ هکتاری پسکرانه بندر شهید رجایی، گفت: کاهش سهم حمل ونقل از قیمت تمام شده کالا؛ رقابت‌پذیری کالاهای صادراتی و اشتغال‌زایی مستقیم و غیر مستقیم در نوار ساحلی جنوب کشور؛ از جمله مهم‌ترین دستاوردهای سرمایه‌گذاری در پسکرانه بنادر محسوب می‌شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تصویب سند آمایش مراکز لجستیکی و بیان این نکته که از ۴ شهر لجستیک تعیین شده در این سند، سه شهر در حوزه تولیت سازمان بنادر قرار دارد، خاطرنشان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی در ایجاد مراکز تولیدی در بندر امام خمینی(ره) و بندر امیرآباد، تجربه موفقی داشته است.
وی با بیان اینکه بسترهای لازم برای حضور سرمایه‌گذاران در پسکرانه بنادر  در نظر گرفته شده است، افزود: در بندر امام خمینی(ره) که هاب کالاهای اساسی است، کارخانجات تولید روغن و مشتقات مرتبط با کالاهای اساسی در دست احداث و بهره‌برداری است.
راستاد با اشاره به اضافه کردن ۲۴۰۰ هکتار به اراضی پسکرانه بندر شهید رجایی طی سال های گذشته، اظهار داشت: بندر شهید رجایی به لحاظ اینکه حدود ۵۰ درصد از سهم تجارت دریابرد کشور را دارد، ایجاد مراکز ارزش افزوده و تولیدی می تواند، نقش قابل توجهی در رقابت‌پذیری محصولات کشور داشته باشد.
‌وی تصریح کرد: با توجه فرآیند تسهیل جذب سرمایه‌گذاری در سازمان بنادر، این سازمان موفق شده تاکنون ۳۳۶ قرارداد سرمایه‌گذاری را با بخش خصوصی محقق کند که ارزش روز این قرارداد بالغ بر ۱۳۰ هزار میلیارد تومان است.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: با عملیاتی شدن سرمایه‌گذاری های بخش خصوصی در بندر شهید رجایی، شاهد رقابت‌پذیری بیشتر این بندر و ارتقای ظرفیت کانتینری و همچنین رشد فعالیت‌ها در عرصه جنرال کارگو خواهیم بود.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز