خبرگزاری کار ایران

با حضور وزیر راه و شهرسازی صورت گرفت؛

امضای تفاهم‌نامه ۱۰ هزار میلیارد تومانی و ۸۰۰ میلیون یورویی بخش خصوصی در پسکرانه بندر شهید رجایی

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۴۹۸۹

با حضور محمد اسلامی؛ وزیر راه و شهرسازی، محمد راستاد؛ مدیرعامل سازمان بنادر و همتی؛ استاندار هرمزگان، ۶ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری در پسکرانه ۲۴۰۰ هکتاری بندر شهید رجایی به امضا رسید.

به گزارش ایلنا، ۶ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری در پسکرانه ۲۴۰۰ هکتاری بندر شهید رجایی شامل قردادهایی چون سرمایه‌گذاری به ارزش ۱۰۰ هزار میلیارد ریال و ۸۰۰ میلیون یورو در زمینه "احداث کارخانه روی، سرب، منگنز و مس"،  "احداث و توسعه کارخانجات لوازم جانبی، توسعه و تجمیع کارخانجات صنعتی"، "احداث پالایشگاه آلومینا، راه‌اندازی و تأمین مالی پروژه‌های صنایع از طریق صندوق بورسی" و "احداث کارخانجات کانتینر‌سازی" اجرایی و عملیاتی است.

با احداث و راه‌اندازی کارخانجات تولیدی در پسکرانه بندر شهید رجایی؛ این بندر به مرکزی برای تولیدات با ارزش افزوده و مرکز لجستیک تبدیل می‌شود که موجب ارتقای نسل بندر به نسل سوم و کاهش قابل توجه هزینه‌های حمل و نقل و انبارداری می‌شود.

از کارکردهای دیگر رویکرد سازمان بنادر در ایجاد مراکز ارزش افزوده در بنادر تجاری؛ ایجاد اشتغال، رونق اقتصاد کلان و کاهش هزینه کالا برای مصرف کننده نهایی است.

سازمان بنادر و دریانوردی پیش از این نیز الگوی صادرات و تولید مبتنی بر ارزش افزوده در بنادر تجاری را در بنادر امام خمینی(ره) و بندر امیرآباد به اجرا د‌رآورده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز