خبرگزاری کار ایران

اردکانیان مطرح کرد:

رویای دشمنان نظام و ملت برای عدم برپایی جشن‌های ۴۰ سالگی انقلاب/ عرضه انرژی به صنایع ۴.۵ درصد افزایش یافت/ هیچ نیرویی را با دستور و توصیه به کار نگرفتم

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۳۸۷۹

وزیر نیرو اظهار داشت: آنچه این ایام را در تاریخ جمهوری اسلامی نمایان می‌کند این است که دشمنان این نظام و ملت به دلایل مختلف بنا را بر این گذاشتند که جمهوری اسلامی جشن‌های چهلمین سالگرد انقلاب را برگزار نکند و همه عوامل توان، ظرفیت و منابع مالی خود را به کار گرفتند که تاب‌آوری جامعه را پایین آورده و التهابات را بالا ببرند و طی این 40 سال با این رویا به بستر رفته و از خواب برمی‌خاستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، رضا اردکانیان در سی و سومین هفته از پویش # هر هفته الف - ب - ایران و همچنین مراسم قدردانی از دست اندرکاران پویش#هرهفته-الف-ب-ایران اظهار داشت: آب و برق دو کالای مهم و حساس است که نقش ارزنده‌ای در تامین آسایش و امنیت خاطر مردم دارد و از سوی دیگر جایگاه مهمی در تولید و توسعه و عمران کشور دارد.

وی افزود: این صنعت در دهه‌های مختلف در جمهوری اسلامی مورد توجه دولت‌ها بوده البته در شرایط ایام دفاع مقدس تحریم‌ها و برهه‌های حساس فراز و فرودهایی در خدمت‌گزاری‌ها رخ داده است اما در طی حدود 40 سال گذشته تجربه در جمهوری اسلامی، دوران حاضر یکی از دوره‌های طلایی این عرصه است.

وزیر نیرو گفت: ما در دولت دوازدهم کار را در شرایطی آغاز کردیم که کشور خشک‌ترین سال را در 50 سال اخیر آغاز کرده بود سال آبی 96-97 خشک‌ترین سال و سال آبی 97-98 یکی از ترسال‌ترین سال‌ها در پنج دهه اخیر بوده است.

وی بیان کرد: در جامعه تخصصی آب و هواشناسی تغییر اقیلم از یک نظریه خارج و به عنوان پدیده مشخص با علائم و نشانه مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد در منطقه ما از نمونه تغییر اقلیم قرارگرفتن در شرایط حدی است و وضعیت معتدل کمتر می‌شود به این معنا که سال‌های خشک و تر را پی در پی خواهیم داشت بنابراین باید در برنامه ریزی و  اجرا آماده‌تر باشیم.

وی خاطرنشان کرد: اینکه این واقعیت ترسالی و خشکسالی از داخل مقالات علمی به حقیقت پیوندد نشان می‌دهد که پی در پی بودن این اتفاق در کشور باید ویژه دیده شود.

وی ادامه داد: ما به اتکای سرمایه‌های انسانی در دولت، دانشگاه‌ها، بخش خصوصی و همکاری مردم دو سال حدی را با شرایط خوبی پشت سر گذاشیم و عوارض این خشکسالی و ترسالی به نحو مقدور برخورد شده ضمن اینکه بهره هم بردیم.

اردکانیان گفت: آنچه این ایام را در تاریخ جمهوری اسلامی نمایان می‌کند این است که دشمنان این نظام و ملت به دلایل مختلف بنا را بر این گذاشتند که جمهوری اسلامی جشن‌های چهلمین سالگرد انقلاب را برگزار نکند و همه عوامل توان، ظرفیت و منابع مالی خود را به کار گرفتند که تاب‌آوری جامعه را پایین آورده و التهابات را بالا ببرند و طی این 40 سال با این رویا به بستر رفته و از خواب برمی‌خاستند.

وی گفت: سهم و نقش خدمت گزاران دولت و مردم در عبور ایمن از این عرصه نقشی مهم است و فعالان آب و برق تمام تلاش خود را به کار گرفتند.

به گفته وزیر نیرو ما در شرایط خاص اقلیمی به سرعت در راستای چرخش چرخ تولید آب و برق به عنوان زیرساختی‌ترین عرصه‌ها شرایط را فراهم می‌کنیم که منویات رهبری و نظام در سال‌های رونق تولید تحقق یابد. 

وی خاطرنشان کرد: در مجموع تلاش ما این بود که بتوانیم به سهم خود نه تنها در کاهش التهاب در جامعه  بلکه در جهت افزایش امنیت خاطر و آسایش مردم فعالیت کنیم.

وی با بیان اینکه پویش #هرهفته-الف–ب ایران ماموریت مشترک همه دلبستگان به نظام بوده است خاطرنشان کرد: وزارت نیرو یک هماهنگ کننده و سخنگو برای این اراده‌های محکم بوده و خواهد بود.

وی تاکید کرد:‌ ما برای طراحی این پویش در شرایطی که دشمنان سعی در القای این دارند که شرایط ایران به دلیل تحریم‌های هوشمند گسترده شرایط روزمره‌گی است و ناامیدی که زمینه‌ساز التهابات می‌شود را در جامعه اشاعه دهند، نشان دادیم که جمع توانایی وجود دارند که در راستای عدم تحقق این اهداف دشمن حرکت می‌کنند.

وی یادآور شد: طی برنامه‌ریزی‌های شش ماهه و یک ساله طرح‌های سازوکاری و ساخت و سازی افتتاح شد که طی شش ماه 227 طرح آب و برق و فاضلاب با سرمایه‌گذاری 33 هزار میلیارد تومان افتتاح شد و این حاکی از این است که مجموعه وسیعی در دولت و مراجع مربوطه دست به دست هم دادند که با اطمینان از تامین مواد اولیه و منابع مالی و انسانی و رفع موانع در زمستان و تابستان قادرند اعتبار و آبروی خود را گرو بگذارند تا کار عملی شود به طوری که در 20 اسفند 98 آخرین پروژه از 227 طرح را افتتاح کردیم که در طی آن رییس جمهور نیز اعلام کرد آرزویم بود که کشوری باشیم که در زمان مقرر مراسم بهره‌برداری را طبق آنچه از قبل اعلام شده بود برگزار کنیم، ما توانستیم با آبرومندی این برهه را سپری کنیم و روسیاهی بر چهره کسانی ماند که امروز در حال ترک منصب و موقعیت خود هستند، کسانی که به هم وعده جشن پیروزی در ایران را می‌دادند، اما امروز می‌بینیم به چه وضعیتی گرفتارند.

وزیر نیرو با بیان اینکه فعالیت وسیعی در زمینه اصلاح عادات مصرفی مردم صورت گرفت تا فعالیت‌ها محدود به ساخت و سازی نماند گفت: ما با  اعتماد به نفس وارد عرصه اصلاح مصرف شدیم.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه بکارگیری نیروها تمام توان خود را به کار گرفتیم که طی دو و نیم سال گذشته مدیران بر اساس فراخوان عمومی به کار گرفته شوند ضمن اینکه بیش از 3500 نفر از همکاران بازنشسته شدند و تا پایان سال این رقم به پنج هزار نفر می‌رسد و این انگیزه ای برای تشویق نیروهای جوان به حضور در این عرصه بوده است.

وی تاکید کرد:‌ بنده با افتخار اعلام می‌کنم طی 1200 روز فعالیت هیچ نیرویی را با دستور و توصیه و بدون مجوز قانونی به کار نگرفته‌ام.

مقام عالی وزارت نیرو در ادامه خاطرنشان کرد: برای اولین بار به جای اینکه چهار هزار مگاوات نیروگاه برای عبور از اوج بار احداث کنیم توانستیم رشد مصرف 5.2 درصدی 10 سال قبل را به یک درصد برسانیم و در این راستا توانستیم سرمایه‌گذاری وسیعی در عرصه‌های دیگر برق به کار ببریم همزمان موفق شدیم انرژی بیشتری به بخش‌های تولیدی عرضه کنیم.

وی ادامه داد: در شش ماه اول سال عرضه انرژی به صنایع نسبت به مدت مشابه سال قبل 4.5 درصد افزایش داشته همچنین 12 درصد افزایش عرضه را در بخش صنایع بزرگ شاهد بودیم که این دستاوردها به اتکای خیزشی بود که ریشه آن در پویش هر هفته الف – ب – ایران بوده است.

وی همچنین گفت: امسال در راستای پویش 250 پروژه به بهره‌برداری می‌رسد که تا ظهر امروز نیز یکصد و هفتاد و ششمین پروژه ساخت و سازی و سازوکاری در گیلان و تهران به افتتاح می‌رسد.

وی با بیان اینکه تاکنون و برای 176 پروژه 51 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است افزود: این پویش تا پایان سال و هفته به هفته ادامه دارد و ریل‌گذاری مناسبی برای سال‌های آینده و دولت بعد خواهد بود.

وی با بیان اینکه ما برنامه‌ها و فعالیت‌های خود را طی گزارش وعده‌ای که وفا شد به مسئولین ارائه دادیم یادآور شد: تمامی اقدامات ما با اظهار لطف با عنوان دلگرمی و همراهی قدردانی شد. 

به گزارش ایلنا، 28 پروژه صنعت آب و برق با اعتبار 553 میلیارد تومان در دو استان تهران و گیلان در قالب سی و سومین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران با حضور وزیر نیرو افتتاح شد.

از 28 پروژه آماده افتتاح، 24 پروژه سهم استان تهران و چهار پروژه در استان گیلان است که ف با حضور ویدئوکنفرانسی رضا اردکانیان، وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.

پروژه‌های برقی آماده افتتاح استان تهران در ایستگاه سی و سوم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران شامل سه نیروگاه تولید پراکنده، پنج نیروگاه مقیاس کوچک و 16 پروژه تامین برق، اصلاح و بهینه‌سازی شبکه است که هدف از اجرای این پروژه‌ها تامین برق مشترکان، افزایش پایداری و قابلیت اطمینان شبکه، بهبود پایداری برق و تامین برق مسکن مهر است.

پروژه آبی آماده افتتاح در این استان نیز انتقال آب از سد ماملو به صنایع پایین دست با اجرای 23 کیلومتر خط انتقال و نصب دو مخزن است که از اهداف اجرای این پروژه می‌توان به تامین سالانه 7 میلیون مترمکعب آب مورد نیاز نیروگاه‌های شهدای پاکدشت، شاهد و شهرک صنعتی عباس‌آباد، جلوگیری از برداشت آب‌های زیرزمینی و تامین آب مورد نیاز معادن شن و ماسه مستقر در منطقه اشاره کرد.

بر این اساس، در استان گیلان نیز سه پروژه تامین برق در شهر آستارا با هدف تامین برق مشترکان، افزایش پایداری و قابلیت اطمینان شبکه، تامین برق مسکن مهر و تعدیل بار پست‌های مجاور، افزایش ایمنی و بهبود کیفیت برق با دستور وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.

این گزارش حاکی است، فردا پروژه آبرسانی به 38 روستا با اجرای 63 کیلومتر خطوط انتقال، 810 مترمکعب مخازن ذخیره و 5.25 لیتر بر ثانیه ظرفیت تامین آب برای جمعیتی بالغ بر 21 هزار و 867 نفر (7289 خانوار) در سطح استان گیلان افتتاح شد.

همچنین در این مراسم از دست اندرکاران و فعالان پویش #هرهفته_الف_ب_ایران تجلیل و از کتاب "دلگرمی‌ها و همراهی‌ها" با حضور وزیر نیرو رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز