خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل بانک کشاورزی به ایلنا خبر داد؛

تاکنون ۸ هزار و ۵۰۰ کارت کشاورزی صادر شده است/ بذر هم به کشاورز کارت افزوده می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۳۲۶۱

مدیرعامل بانک کشاورزی با تاکید بر اینکه استقبال خوبی از کشاورز کارت شده است، افزود: تا دیروز 8 هزار و 500 کارت برای کشاورزان صادر شده و صدور این کارت‌ها همچنان ادامه دارد.

وزارت جهادکشاورزی برای کمک به کشاورزان به منظور تامین به موقع منابع مالی لازم برای تهیه و تدارک کود و سموم شیمیایی مورد نیاز برای افزایش تولید محصولات استراتژیک، طرح "کشاورز کارت" را با همکاری بانک مرکزی ایران تهیه کرد. 

پس از آنکه این طرح در آبان ماه تصویب شد برای اجرایی شدن آن، تفاهم نامه ای بین وزارت جهادکشاورزی و بانک کشاورزی به امضا رسید. 

در اجرای تفاهم نامه منعقد شده بین بانک کشاورزی و وزارت جهادکشاورزی مقرر شده است؛ 20 هزار میلیارد ریال تسهیلات از محل منابع داخلی بانک کشاورزی و در قالب کارت‌هایی تا سقف 200 میلیون ریال در اختیار کشاورزان قرار گیرد.

این کارت در حال حاضر صرفا برای خرید کود و سم  و علف کش ها مورد نیاز کشاورزان (محصولات استراتژیک کشاورزی) شارژ شده و قابلیت استفاده در بیش از 3 هزار پایانه فروش کارگزاران مورد تایید شرکت خدمات حمایتی کشاورزی را دارد.

کارمزد این تسهیلات  12 درصد در سال است و چک های برگشتی و بدهی سررسیده احتمالی کشاورزان مانع از صدور و اعطای "کشاورز کارت" نمی‌شود.

روح‌الله خدارحمی، مدیرعامل بانک کشاورزی، درباره آخرین وضعیت صدور "کشاورز کارت" در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، گفت: تا دیروز 8 هزار و 500 کارت برای کشاورزان صادر شده و صدور این کارت‌ها همچنان ادامه دارد.

وی افزود: متوسط اعتبار کارت‌های صادره شد تا امروز  15 میلیون تومان بوده است.  

خدارحمی در پاسخ به این پرسش که کشاورزان سود تسهیلات پرداختی کشاورز کارت را به صرفه نمی‌دانند، اظهار کرد: 12 درصد  سود، سود بالایی نیست و تا امروز کشاورزان استقبال خوبی از این کارت داشته‌اند که نشانه رضایت آن‌ها است.

وی توضیح داد: ممکن است فصل کشت برای برخی از کشارزان گذشته باشد و فصل آینده برای گرفتن کارت اقدام کنند.

خدارحمی همچنین از افزایش سرعت و تسهیل در صدور کشاورز کارت در هفته پیش رو خبر داد. 

وی این کارت را کمکی به کشاورزان در شرایط فعلی که هزینه تولید افزایش یافته است دانست و افزود: کشاورز می‌توانند بسته به برنامه کشت خود نهاده مورد نیاز را با کشاورز کارت خریداری کنند.

خدارحمی با تاکید بر اینکه مهلت خاصی برای استفاده از این کارت نیست، گفت: کشاورزان هر زمان که بخواهند می‌توانند از کشاورز کارت که در اختیار آن‌ها قرار گرفته است، استفاده کنند.

وی پیش بینی کرد: تمام ظرفیت 20 هزار میلیارد ریال تعیین شده برای کشاورز کارت جذب شود.

به گفته خدارحمی؛ در حال حاضر کشاورزان می‌توانند بهای نهاده‌های کود، سموم و علف‌کش‌ها را پرداخت کند و  برای کشت و کارهای آتی بذر نیز به نهاده‌ها افزوده خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز