خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

متهم کردن مرغداران به عامل ویرانی نهاده‌ها غیرکارشناسی است/ تامین میزان نهاده‌های دامی با نرخ مصوب به ۸۰ درصد رسید

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۱۳۹۹

حبیب اسدالله نژاد، نایب رئیس کانون صنفی مرغداران گوشتی اظهار کرد: این که گفته می‌شود دست به دست کردن نهاده‌ها توسط مرغداران علت بالا رفتن قیمت در ماه‌های اخیر است پایه کارشناسی نداشته و بیشتر فرار از واقعیت‌های موجود یا حاکم بر تولید بر بازار است.

اسدالله نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه معطوف کردن علت گرانی نهاده‌ها به تولیدکننده قابل قبول نیست افزود: این نظام تنها از نداشتن آگاهی و علم بر روند بازار نشات می‌گیرد.

وی ادامه داد: بر اساس علم اقتصاد همیشه کمبود کالا است که موجب عدم تعادل بین عرضه و تقاضا می‌شود و گرانی محدود را به دنبال دارد.

به گفته اسدالله نژاد عدم تعادل بین عرضه نهاده و تقاضا موجب شد که شاهد افزایش جهشی قیمت در برخی نهاده‌ها مانند کنجاله سویا باشیم.

وی افزود: نباید مشکلات پیش آمده را بر گردن یک بخش از زنجیره انداخت و وارد دعواهای صنفی شد.

اسدالله نژاد این موضوع را پذیرفت که امکان برخی تخلفات در هنگام دست به دست شدن نهاده‌ها بین مرغداران وجود دارد اما میزان آن بسیار کم بوده و نمی‌تواند عامل اصلی مشکل گرانی نهاده‌ها در بازار باشد.

نایب رئیس کانون صنفی مرغداران گوشتی از افزایش میزان سهم مرغداران از نهاده‌های دامی با قیمت مصوب به 80 درصد خبر داد و گفت:‌ با اصلاح سامانه بازارگاه در حال حاضر مرغداران می‌توانند نزدیک به 80 درصد از نهاده‌‌های دامی را با نرخ مصوب تامین کنند.

اسدالله نژاد مشکل کنونی سامانه بازارگاه را همچنان تاخیر در تحویل نهاده‌ها عنوان کرد.

وی تصریح کرد: اگر این مشکل نیز برطرف شود می‌توان امیدوار بود با تامین نهاده‌ها با قیمت مصوب بازار سیاه نهاده‌های دامی از بین برود.

اسدالله نژاد قیمت تمام شده حال حاضر هر کیلوگرم مرغ برای مرغداران را 17 هزار تومان عنوان کرد.

وی افزود: هم اکنون مرغداران هر کیلوگرم مرغ را به قیمت 15 هزار و 500 تا 16 هزار تومان درب مرغداری می‌فروشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا روز گذشته اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دامی ایران در نشست خبری مدعی شد دست به دست کردن نهاده‌های دامی بین مرغداران یکی از عوامل افزایش جهشی قیمت نهاده‌ها در بازار در چند ماه اخیر و تشکیل بازار سیاه بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز