خبرگزاری کار ایران

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

نشست وزیران حمل و نقل کشورهای عضو اکو برگزار شد/ برقراری حمل و نقل سبز بین این کشورها

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۰۸۹۰

معاون حمل‌‌ونقل وزیر راه و شهرسازی از برگزاری نشست یک‌روزه و ویدئوکنفرانسی وزیران حمل‌‌‌ونقل کشورهای عضو اکو به ریاست وزیر راه و شهرسازی کشورمان خبر داد و گفت: ‌مهم‌ترین دستور کار این نشست، بررسی آثار کویید-۱۹ بر حمل‌و‌نقل کشورهای عضو است.

به گزارش ایلنا، شهرام آدم‌نژاد در خصوص اجلاس ویدئوکنفرانسی وزیران حمل‌ونقل کشورهای عضو اکو که روز سه‌شنبه ۲۵ آذرماه با حضور محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی کشورمان برگزار شد، گفت: انتشار ویروس کرونا در دنیا بر موضوعات زیادی از جمله حمل‌و‌نقل و به‌‌تبع آن بازرگانی و ... اثر گذاشته است و کشورهای عضو اکو برای اینکه بتوانند در رابطه با کاهش اثرات و مدیریت این ویروس، راهکارهایی در نظر بگیرند، تصمیم گرفتند، نشست فوق‌العاده امروز را برگزار کنند.

او افزود: در نشست امروز که اهمیت بسیار زیادی برای کشورهای عضو داشت، هشت کشور در سطح وزیر و دو کشور نیز در سطح معاون وزیر حاضر شدند و وزیر راه و شهرسازی کشورمان، به‌عنوان رئیس اجلاس انتخاب شد. در این نشست، موضوعاتی در جهت برون‌رفت از مشکلات بیماری کووید-۱۹ بررسی می‌شود و روش‌هایی برای اجرای پروتکل‌های بهداشتی و چگونگی مدل‌های توسعه، مورد بررسی قرار می‌گیرد تا بتوان با همکاری کشورهای عضو، اثرات کووید-۱۹ در حوزه حمل‌و‌‌نقل را کاهش دهیم​.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این نشست، اهمیت بسیار زیادی برای کشورهای عضو اکو دارد، ابراز امیدواری کرد، کشورهای عضو در این اجلاس در خصوص راهکارها به جمع‌بندی برسند و در جهت توسعه، تسریع و تسهیل حمل‌و‌نقل و به‌تبع آن بازرگانی به جمع‌بندی‌های خوبی برسند.

او ادامه داد: ایران در حوزه پروتکل‌های بهداشتی اقدامات بسیار خوبی در مرزها انجام داده است و تقریباً در همه مرزهای ریلی و بخش عمده‌ای از مرزهای جاده‌ای کشورمان داکت‌های ضدعفونی‌کننده مکانیزه را نصب کرده‌ایم. در رابطه با موضوعات اتباع کشورهای عضو نیز مراودات محدود ولی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود و معتقدیم جمع‌بندی این اجلاس، برای توسعه حمل‌و‌نقل و رفع مشکلات ناشی از کووید-۱۹ بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

آدم‌نژاد، با اشاره به برقراری حمل‌ونقل سبز میان کشورهای عضو اکو، تصریح کرد: ویژگی‌هایی حوزه ریلی، موجب شده است تا بسیاری خواهان استفاده از ظرفیت این حوزه باشند. به این منظور سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های این حوزه به‌صورت مداوم توسط کشورها انجام می‌شود. برای نمونه اخیراً ما نیز در کشورمان راه‌آهن خواف-هرات را افتتاح کردیم که نقطه عطفی در حوزه حمل‌و‌نقل بین‌المللی ریلی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز