خبرگزاری کار ایران

آغاز احداث یک نیروگاه مجازی 500 مگاواتی در کشور

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۰۷۹۱

مدیرعامل شرکت توانیر از آغاز دومین عملیات سراسری بازسازی شبکه های توزیع برق کشور با محور اصلی اصلاح روشنایی معابر با هدف کاهش مصرف سوخت در فصل سرد سال خبرداد.

به گزارش ایلنا از توانیر، محمدحسن متولی زاده با اعلام این خبر گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته که از ماه گذشته آغاز شده است، در پنجشنبه و جمعه آخر هرماه، برنامه تعمیرات و بازسازی شبکه های توزیع برق، درسراسر کشور به صورت همزمان انجام می شود.

متولی زاده با بیان این که در برنامه ماه گذشته شبکه های توزیع برق به طولی معادل فاصله تهران تا بندرعباس تعمیر و بازسازی شد، خاطرنشان کرد: در این دوره از تعمیرات، فرایند اصلاح روشنایی معابر معابر اصلی شهرها و جاده های بین شهری  آغازخواهد شد.

مدیرعامل توانیر با اشاره به این که اصلاح روشنایی با چنین ظرفیتی یعنی ایجاد یک نیروگاه مجازی به بزرگی 500 مگاوات، اضافه کرد: اصلاح روشنایی معابر که فرایند اجرایی آن به صورت سراسری در کشور اغاز می شود، می تواند آثار خود را در کوتاه مدت به صورت کاهش مصرف سوخت نیروگاه ها نمایان سازد.

مدیرعامل توانیر با بیان این که براساس برنامه ریزی صورت گرفته فازهای بعدی تعمیرات و بازسازی شبکه های توزیع برق کشور در پنجشنبه و جمعه آخر ماه های پیش رو ادامه خواهد یافت، در خصوص اهمیت اجرای این برنامه ها گفت: انجام این کار با توجه به در پیش بودن زمستان و احتمال بروز بحران های طبیعی مانند بارش باران، برف ، سیل و...  بسیار با اهمیت است و می تواند باعث افزایش پایداری شبکه از طریق مقاوم سازی، کاهش مدت زمان رفع مشکلات و به مدار آمدن مجدد شبکه در زمان وقوع بحران شود.

برپایه این گزارش؛  ازاین پس هموطنان  در سراسر کشور می توانند مشکلات و خرابی های شبکه های توزیع را از طریق "اپلکیشین برق من" یا شماره 121 اعلام کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز